Windows hænger i opstart

  • Efter at jeg har fået mit nye internet fra tdc, er der opstået et problem. Den forbindelse tdc har leveret er en såkaldt PPPOE forbindelse, og den kræver at man ringer op. Problemet er så, at comen nu hænger i 2 minutter, før den loader det sidste færdig, det gjorde den ikke med den gamle forbindelse, men den krævede heller ikke at man ringede op.


    Hvad er det så lige man skal gøre, for at windows ikke hænger i 2 minutter, før det loader færdigt.


    Ups... tråden skulle nok være lavet i Software Og Programme.


    Done Aerial

  • Lige når den er kommet ind i Windows, d.v.s til skrivebordet "fryser" den, og ca 2 min. efter det virker alt, som det skal. Og jeg er meget sikker på at det har noget at gøre med internetforbindelsen.

  • Quote

    Originally posted by rasmusvn
    Tror ikke at det er derfor, den starter først med at ringe op, når den er holdt op med at "hænge".


    Problemet er dit Antivirus eller firewall software, det er et kendt problem som man ikke kan komme uden om.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

    Rettet en gang, sidst af dkwolf ().

  • så er det meget underligt :/


    Men prøv at sætte en fast ip på dit netkort og se om det ikke hjælper :)
    du sætter bare 192.168.1.1 som IP

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Godt være det lyder mærkeligt, men har du set om dit cpu-rpm-stik sidder ordentligt i og ikke er røget ud?! For xp mærker at cpukølerens-rpm-stik ikke er sat i, og så starter xp MEGET langsomt op! Den lille grønne der kører frem og tilbage bevæger sig meget langsomt... Et forsøg værd?! ;)


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

    Rettet en gang, sidst af Astrocity ().

  • Quote

    Originally posted by Perfectplayer
    Godt være det lyder mærkeligt, men har du set om dit cpu-rpm-stik sidder ordentligt i og ikke er røget ud?! For xp mærker at cpukølerens-rpm-stik ikke er sat i, og så starter xp MEGET langsomt op! Den lille grønne der kører frem og tilbage bevæger sig meget langsomt... Et forsøg værd?! ;)


    Sikker på det ?( Min XP starter da normalt op, og jeg har ikke nogen blæser på CPU´en...

  • Det gjorde min altså! Men min comp. er heller ikke lige sød ved mig hver dag! ;(


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Det er sikkert dit netkort der står og leder efter en DHCP server og dermed en IP.
    Jeg havde samme problem da jeg havde Boomtown og efter megen roden rundt opdaterede jeg firmwaren i min Router (Trendnet) og SLAM sagde det derefter.. jeg tæskede bare på.