PS3 media server

  • jeg har brug for noget hjælp til ps3 media server


    min computer og ps3 er begge tilsluttet YOUsee's kabel modem (netgear CVG824G) og er begge i stand til at gå på nettet. jeg har en åben konfiguration på modemet, så jeg kan aktivere uPnP.
    Jeg har åbnet alle mulige porte i firewallen i henhold til disse guider http://ps3mediaserver.org/foru…topic.php?f=6&t=3507&sid=


    Men jeg kan stadig ikke få media serveren til at finde computeren eller omvendt. jeg har også prøvet at pinge ps3eren fra pcen og der er fint hul igennem. hvad skal jeg nu gøre?


    computeren kører windows7 64 bit

    Intel Core i5-750
    ASUS p7p55d, 8gb corsair ddr3-1600
    ASUS EAH6850
    Adata 599 64GB SSD, WD Green 2TB, WD black 1TB

  • Det er sådan set ikke nødvendigt at have UPNP aktiveret i din router for at få PS3en til at kommunikere med PS3 media server.


    Det jeg kunne forestille mig gav problemer er en firewall på windows 7 maskinen eller hvis TDC modemmet giver eksterne IP adresser til dine 2 enheder.


    Hvilke IP adresser har dine enheder fået tildelt?


    Du kunne eventuelt prøve med en beta build af softwaren her: LINK


    Har du også den nyeste udgave af Java Runtime Enviroment (Java 6 update 20)?

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • hej



    jeg har prøvet mig frem efter den guide, jeg linker til. i den skal man selv compile sin media server. min computer har 192.168.0.10 og min ps 192.168.0.14


    jeg har prøvet at fjerne firewallen helt fra windows men uden nogen forskel. og ja det er version20 af jave, der er installeret

    Intel Core i5-750
    ASUS p7p55d, 8gb corsair ddr3-1600
    ASUS EAH6850
    Adata 599 64GB SSD, WD Green 2TB, WD black 1TB

    Rettet en gang, sidst af ostermark ().

  • Har du prøvet at installere PS3 Media server som en service?

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ostermark
    .. min computer har 192.168.0.10 og min ps 192.168.0.10 ..


    Erhm... Der er noget galt her - de kan ikke have samme IP :roller: Hvis de altså sidder på samme net :)

  • hehe. jeg skrev forkert. der skulle have stået 14 til sidst hos ps3.



    Ja jeg har også prøvet at have ps3 media server som en service

    Intel Core i5-750
    ASUS p7p55d, 8gb corsair ddr3-1600
    ASUS EAH6850
    Adata 599 64GB SSD, WD Green 2TB, WD black 1TB

  • Det er sikkert ikke det, men har du eventuelt prøvet at sætte dine ps og din pc direkte til en anden router?


    Har du lavet nogle indstillinger med at binde PS3MS til et specifikt interface på din computer?
    Hvis ikke, har du så tjekket efter om det interface den bruger er det interface som du benytter til at gå på nettet med?

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

    Rettet en gang, sidst af RTM ().