Hjælp il geninstallation af mit styreprogram (vista)

  • Hej Alle


    Jeg vil gerne ha geninstalleret mit styresysten rent altså ikke bare en gensannelse men fra fabriksinstillinger. Jeg kan bare ikke rigtig finde ud af det så håbede der var nogle af jer kvikke hoveder der ville hjælpe mig lidt.. :clap:


    Jeg har gemt alle mine dokumemter og musik osv et andet sted så skal bare igang med at få det installeret jeg har en Compaq CO60-300EO hvis det er til nogen hjælp. Jeg har prøvet at gøre det ved hjælp af programmet recovery manager men det virker ikke den gendanner bare hele tiden. :ohmy:


    Håber nogen kan/vil hjælpe på forhånd tak



    Diggie-me ;)

  • Jeg kan se at der et en lappy, som du har. Er den købt med preinstalleret OS på, og du ikke har fået en skive med OS på særskilt, så kan du kun bruge recovery funktionen.
    Du skal have fat i en vista skive for at du kan lave en ren installation til at boote op på og lave et format C, og måske render du ind i problemer alligevel med at få alle funktioner til at virke efter hensigten bagefter.
    Jeg gjorde det for et par år siden med en Compaq og det var et helvede at få den til at virke optimalt bagefter, det tog så lang tid.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Jeg bruger KUN ren install fra cd.
    Det recovery sux .
    Alt det præinstall møg , virker bare ikke.
    Den install en masse som man bare ikke bruger og bare ligger og bruger resurser.
    Mit råd er : brug Vista cd og install drivere og programmer , dem som du vil bruge.





    SMLDK