Windows 7 64-bit hjælp.

  • Hej


    Jeg har her for 2 uger siden fået en splinter ny computer, som egentlig burde kunne klare ALT hvad jeg giver den at klare.


    Jeg har, eftersom jeg har købt 6 gb ram, smidt windows 7 ultimate 64-bit i maskinen. Installationen foreløb smertefrit og alt virkede bare!


    Dagen efter bemærkede jeg, at den var utrolig ringe til at starte ordentlig op. Den kommer fint nok ind i selve windows, men når alle programmer skal loades osv, så sker det alt for tit at den bare fryser, og jeg kan absolut intet gøre. Jeg kan hverken få task manager frem, eller genstarte/lukke ned ved hjælp af start knappen.


    Det er som om den står og tænker RIGTIG kraftigt, men kan høre den ikke kører på harddisken. Af ram og cpu power bruger den ikke mere end hvis den bare står og idler.


    Til sidst bliver jeg nødt til at genstarte, indtil at den formår at loade windows+programmer ordentligt, hvilket oftest er efter en 2-3 genstart. Jeg er pisse sur over dette, da jeg håbede det ikke vil ske da jeg købte ny computer.
    Jeg kører dog nogle 32-bit programmer, så som winamp, google chrome, avg og få andre programmer.


    System:


    Intel Core i7 920 (ikke clocked) med Zalman køler
    Corsair Dominator pc3-12800 (3x2gb)
    HIS Radeon 5850 1gb GDDR5
    Antec Performance One P182
    Gigabyte EX58-UD5
    WD 750 gb harddisk
    Corsair HXEU 650 watt


    Håber i kan hjælpe mig på en eller anden måde, tak på forhånd!

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • Det skete også for mig da jeg installere Windows 7 sidst. En genformatering afhjalp problemet. Jeg tror det var noget virus, eller lignende der forsagede det hos mig.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brtlsn
    Det skete også for mig da jeg installere Windows 7 sidst. En genformatering afhjalp problemet. Jeg tror det var noget virus, eller lignende der forsagede det hos mig.


    Jaa, kunne være man skulle prøve det.. Men vil da hellere lige høre om der var en nemmere omvej :)

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af AbeTis


    Jaa, kunne være man skulle prøve det.. Men vil da hellere lige høre om der var en nemmere omvej :)


    Prøv at scan med diverse antivirus/antispyware programmer, og se om det ikke skulle løse sig :)

  • Valgte dit råd og geinstalleret windows.. det hjalp åbenbart, så cool cool :)


    tak for rådet

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af AbeTis
    Valgte dit råd og geinstalleret windows.. det hjalp åbenbart, så cool cool :)


    tak for rådet


    kanon det virkede.. men kunne vi ikke lige få dig til at lukke tråden når det løst :) bare lige for en ordens skyld


    er så træls hvis der er nogen der begynder at skrive her om 2-3 måneder hvis de har samme problem :)

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his