Install. af driver/software spørgsmål !

  • Jeg har købt et Saitek X-45 Flight Stick Controller sæt (http://www.saitek.com/uk/prod/x45.htm). Nu er det det så bare at jeg er blevet ret så meget i tvivl om jeg skal installere driveren og softwaren der hører med til sættes - det pga. følgende:



    Angår KUN Win2000/XP:


    1)Having installed the SST software my Microsoft Intellimouse's extra buttons do not work - it only seems to operate as a standard 2 button mouse. How do I fix this?
    This is caused by the Saitek Magic Mouse that is part of the programming software. Provided you do not wish to set any of your hat switches to emulate the mouse cursor then you can disable the Magic Mouse and this will bring back the Intellimouse functions .


    Jeg har en Logitech MouseMan Dual Optical - bliver den også ramt af det problem ?


    2) Jeg har hørt joystikket (efter jeg købte det) kan lave problemer i WinXP pga programmerings/konfigurations softwaren (ikke driveren) ? (har oplevet dette før med mit Top Gun Afterburner II joystick, hvor den medfølgende konfigurations software til winXP gjorde at der skulle køre system-gendannelse). Nogen der har problemer at samme grad ?


    3)Jeg købte sættet i Elgigaten og der stod et sæt tilkoblet en PC med WinXP +SP1 så man kunne prøve det.
    Og lidt nysgerrig som jeg var skulle jeg se om der var installeret drivere til joystick'et. Det virkede da fint under "game-controllers", så jeg besluttede mig for lige at tjekke under kontrolpanel->system->enhedshåndtering og under HID-interface, men der var ikke installeret den Saitek software eller Saitek-driver ! Der blev bare brugt winXP HID-driver som genkendte joystikket som X-45 som det jo korrekt nok var og alle knapper under "game-controllers" fungerede fint.


    Jeg har tidligere haft joystick med programsoftware til som jeg aldrig har brug (har altid konfigureret i spil).
    Skal jeg installere driveren der fulgte med eller bare bruge winXP's egen driver ?


    Hører gerne erfaringer for folk som har Saitek X-45 eller andre Saitek produkter og som evt Har Saitek Software Technology (SST = et program der bruges til ALLE Saitek produkter) programmerings-programmet installeret under winXP. :boxed: ?(

  • Prøv og sætte den til uden, hvis den finder den. Og de rebooter, og den så ikke virker.


    Du kan sikkertfjerne den fra kontrolpanel->system->enhedshåndtering .


    Så kan du altid installere din software og se om den så vil.

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

  • øhm de 2 første sætninger forstår jeg ikke helt.


    Prøv og sætte den til uden, hvis den finder den. Og de rebooter, og den så ikke virker.


    Hvem "de" rebooter ?

    Du kan sikkertfjerne den fra kontrolpanel->system->enhedshåndtering .
    Fjerne hvad ?


    Undskyld men jeg forstår ikke helt hvad du mener ?