Internet hopper fra!

  • Hey derude..


    Nu har jeg haft problemer med mit net i et stykke tid.. Jeg troede at vores net bare var lort, men nu har vi fået nyt, og jeg har stadig samme problem.. Dagligt hopper nettet fra. Når det hopper fra er det kun i et halvt minut, og så kommer det på igen, men det irriterende ved det, er at det sker forholdsvis ofte.. Nogen dage flere gange. Andre dage ingen problemer. Hvad gør jeg?? Skal jeg kontakte udbyder og høre om hjælp, eller kan jeg selv gøre noget for opsætningen??


    Vi er 3 computere på netværket..


    På forhånd tak

  • Hvordan hopper den af? Mister du forbindelsen til internettet eller til routeren?


    Hvis du stadig kan få kontakt til routeren, hvad siger den så din WAN-ip er? Det kan du formentlig finde hvis du går ind i netkonfigurationen og leder efter "Status".. Hvis ikke de har lavet det om siden Cybercity, så ligger netkonfigurationen på http://192.168.1.1:2033

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Karga
    Hvordan hopper den af? Mister du forbindelsen til internettet eller til routeren?


    Hvis du stadig kan få kontakt til routeren, hvad siger den så din WAN-ip er? Det kan du formentlig finde hvis du går ind i netkonfigurationen og leder efter "Status".. Hvis ikke de har lavet det om siden Cybercity, så ligger netkonfigurationen på http://192.168.1.1:2033


    Jeg mister forbindelsen til internettet, og så går der 30 sekunder og så hopper den på igen..


    Jeg så i loggen, at de gange hvor den hopper af skriver den: Block WAN PING is disabled.!!!!!


    Hvor kan jeg se min WAN-ip?


    Jeg har disse ip'er:


    10.0.0.2
    192.168.0.102


    ...


    Tror det er den her som er Wan-ip:


    85.81.46.89

  • Nå ja det er rigtigt, Cybercity bruger en lidt anden router-ip.. Prøv at klikke på det her link: http://10.0.0.2:2033


    Adgangskoden er det som du har fået på et stykke papir, sammen med et brugernavn der starter med dsl og et 6-cifret nummer bagefter


    WAN Ping er så vidt jeg ved når en portscanner prøver at finde åbne porte i din router.. Prøv evt. at tænd for block wan ping hvis du kan finde det et sted i routeropsætningen (det link jeg har skrevet).. Det kunne måske godt lyde som om nogen/noget spammer dig med portscanners

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Karga
    Prøv at klikke på det her link: http://10.0.0.1:2033


    Fixed it for ya 8)


    Hvis det er forbindelsen mellem din router fra Telenor og Telenors DSLAM, der er ustabil, så kan det typisk ses på selve Telenor routeren, der er en lampe der hedder DSL eller DSL/PPP (afhængigt af model).


    Hvis den hedder DSL, så skal den lyse fast, hvis den hedder dsl/ppp så skal den skiftevist lyse fast et par sekunder, blinke et par sekunder osv..
    Hvis ellers så betyder det at den har mistet forbindelsen til deres DSLAM og du bør nok kontakte Telenor.


    Inden du dog eventuelt gør det, så skal du sørge for at du kun bruger deres udstyr (inkl. kabler), især er det vigtigt at du ikke bruger forlængerledninger eller andet mellem telenor router og telefonstik.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Det hopper stadig fra dagligt.. Jeg har opdateret indstillinger som i referede til inde på routeren, men problemet er ikke løst..


    Ret irriterende når hver anden fifa kamp på nettet bliver afbrudt pga. mit net.. :S Frustrerende .


    Jeg ved ikke hvad der kan være problemet.. Jeg kan kun se sidste udvej og rinde til vores udbyder og spørge dem. Det ville bare være rart, hvis det var noget jeg kunne klare selv.


    EDIT:


    Dette udkast fra loggen har jeg lige kopieret.. Ved ikke om det hjælper. (tag jer ikke af dato og tidspunkt, da dette ikke er indstillet)


    Jan 2 13:38:35 Remote management is disabled.
    Jan 2 13:38:35 Block WAN PING is enabled.
    Jan 2 13:34:40 Remote management is disabled.
    Jan 2 13:34:40 Block WAN PING is enabled.
    Jan 2 13:34:39 Remote management is disabled.
    Jan 2 13:34:39 Block WAN PING is enabled.
    Jan 2 13:34:38 Remote management is disabled.
    Jan 2 13:34:38 Block WAN PING is enabled.
    Jan 2 13:34:36 Remote management is disabled.
    Jan 2 13:34:36 Block WAN PING is enabled.



    /natch

  • WAN ping betyder bare om den skal svare på et ICMP ping, det har intet at gøre med om der portscannes (udover at det er lettere at finde ud af om der er en host på den IP adresse ude fra).
    Det har derfor ingen relevans.


    Nu har du ikke direkte sagt det, men er det fra loggen af din Telenor router eller din egen trådløse?
    Det du ser, kan være fordi den mister forbindelsen selv og derfor får behov for at genstarte en service.


    Men prøv at se på nogle af de ting jeg foreslog.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.