Windows XP PRO

  • Hej alle


    Jeg har lige købt en nyere brugt pc med en 4 kernet processor, og så var det lige jeg tænkte hvad siger XP pro til sådan en, og vil den overhoved gøre brug af den, jeg ville jo helst undgå at installere den Vista der fulgte med.


    m.v.h
    Michael

  • Kan udmærket forstå du vil gå langt uden om Vista, da det simpelthen ikke er noget værd..
    Men det er XP da så absolut heller ikke..


    Synes du skal prøve Windows 7. Det er helt klart det bedste OS jeg nogensinde har haft,
    og er efter min mening sådan Vista skulle have været.


    XP er fra 2002, og dermed også lang lang outdated..


    Se om du ikke har en kammi eller noget der bruger Windows 7, og prøv det hos ham/hende.
    Det er simpelthen bare et dejligt og hurtigt OS.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bubbi
    Kan udmærket forstå du vil gå langt uden om Vista, da det simpelthen ikke er noget værd..


    hvor længe er det siden du har prøvet vista?? efter SP1 er vista blevet ganske udmærket, så den kommentar kan jeg overhovedet ikke give dig ret i længere


    resten af dit indlæg kan jeg sagtens være enig med dig i, men lige den linje passer ikke..


    Quote

    Hej alle Jeg har lige købt en nyere brugt pc med en 4 kernet processor, og så var det lige jeg tænkte hvad siger XP pro til sådan en, og vil den overhoved gøre brug af den, jeg ville jo helst undgå at installere den Vista der fulgte med. m.v.h Michael


    det giver ingen mening at installere windows XP på en ny maskine, for det første risikere du problemer med drivere, for det andet varer det ikke længe før der ikke bliver lavet updates til det længere, og for det tredje, så går du efter et 8-9 år gammelt OS som ikke understøtter flere af de nyere teknologier, heribland DirectX (nyere versioner) samt TRIM hvis du vil køre med en SSD på et tidspunkt..


    vil anbefale dig at holde dig til vista eller købe en windows 7

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af martinta


    hvor længe er det siden du har prøvet vista?? efter SP1 er vista blevet ganske udmærket, så den kommentar kan jeg overhovedet ikke give dig ret i længere


    resten af dit indlæg kan jeg sagtens være enig med dig i, men lige den linje passer ikke..
    l


    Syens Vista er både langsommere, grimmere og dårligt udført..
    Jeg har det lidt på samme måde med Vista som jeg havde med Windows ME..


    Windows 7 er som Vista burde have været fra starten..


    Jeg ved i hvert fald bare at efter jeg har købt Windows 7 til mine PC'er skal jeg aldrig
    nogensinde i nærheden af et OS der hedder noget med Vista.


  • ja må gi Bubbi ret Windows 7 er ik den store dræber som Vista er når det kommer til computere, tager du de små netbooks de køre fantastisk med Windows 7 installer du Vista på dem er det jo lige før du dræber den da Vista kræver så meget mere end Windows 7 gør bare for at køre.

  • For at vende tilbage til det reelle spørgsmål, så ja. Den kan godt bruge de ekstra kerner - det er selvfølgelig op til det enkelte program om det er programmeret til at gøre brug af de ekstra kerner, men det er jo en helt anden sag. ;)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Hej alle


    Tak for de mange input, jeg havde søgt i forummet for jeg lavede mit indlæg, men synes at svarene, måske ikke helt hold længere, da de var fra 05. Nu vil nok prøve mit XP PRO først inden jeg smider penge efter noget nyt win 7.


    M.v.h
    Michael

  • Det var efter at have prøvet Windows 7, at jeg besluttede mig for at min næste bærbare skulle være en Dell og ikke en Macbook. Synes simpelthen det OS har alt og yder som en drøm.


    Så jeg vil helt sikkert også slutte mig til de andre og sige god for Win7.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H