Dell Letiude E5500,"fryser"

  • Hey Tweak


    Mine forælder har en Dell Letiude E5500 hvor man ikke kan røre skriveboardet eller programemr til man har l trykker ctrl+alt+delete også lukker den ned igen, og den gør det vær gang man har startet den op også nogle gange random i windows. Det er Xp pro med sp3. Har prøvet at formater den.


    Nogle der har et forslag til hvad det kan være?

    Asus Maximus V Gene - Intel i5 2500k @ 4,5GHz + Corsair H150i
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB (16GB) - Gigabyte geforce GTX970 G1 4GB
    750GB Samsung Spinpoint f2 - Corsair hx620
    3TB Seagate barracuda - 250GB Samsung 840 pro
    Fractal Design Define R5 Black
    Logitech G502 og G710+
    2x Dell u2713hm

  • har du set om ikke der er et eller andet program der suger 100% CPU? (kunne være noget i windows der bugger)


    har du geninstalleret fra en alm XP disk eller via en recovery disk? (kan være et program der følger med der bugger)


    Kan computeren holde sig i gang længe nok til at du kan smide speedfan el. lign. på den? (kan være temps der er for høje pga. støv eller død fan)


    hvis ikke noget som helst virker, så KAN det være en virus eller noget der har overlevet enten på C drevet eller recovery partitionen... I så fald kan det være nødvendigt at 0-wipe hele harddisken...

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Den revory skive der er med lægger der ikke nogle driver eller apps på, men nej der køre ikke nogle ting der suger alt cpu, men alt den "fryser" på den med at jeg godt kan røre musen og alt det der, men kan ikke røre programmer, skrivebordet eller prosserlinje, men hvis jeg trykker ctrl+alt+del og kommer ind i jobliste så køre den normalt igen, og jeg har ikke lukket noget ned i joblisten bare åbnet den.

    Asus Maximus V Gene - Intel i5 2500k @ 4,5GHz + Corsair H150i
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB (16GB) - Gigabyte geforce GTX970 G1 4GB
    750GB Samsung Spinpoint f2 - Corsair hx620
    3TB Seagate barracuda - 250GB Samsung 840 pro
    Fractal Design Define R5 Black
    Logitech G502 og G710+
    2x Dell u2713hm

  • bump :) har stadig det problem. vil lige høre igen om der er nogle forslag ellers ringer jeg til dell

    Asus Maximus V Gene - Intel i5 2500k @ 4,5GHz + Corsair H150i
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB (16GB) - Gigabyte geforce GTX970 G1 4GB
    750GB Samsung Spinpoint f2 - Corsair hx620
    3TB Seagate barracuda - 250GB Samsung 840 pro
    Fractal Design Define R5 Black
    Logitech G502 og G710+
    2x Dell u2713hm

  • Du kunne eventuelt prøve at køre noget grundlæggende diagnosticering på den computer.
    Test ram med memtest86+ og harddisk med den relevante fabrikants værktøj.


    Ellers falder mine tanker også på varme problemer som foxx var inde på.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • tror alså bare ikke det kan være et varme problem, når det er efter 1min, plus jeg har tjekket tempen som lægger omkring 40 også den har gjort det lige fra starten af. Jeg har testet det hele, med dells dianotiserings program, som tjekker cpu,ram og gfx

    Asus Maximus V Gene - Intel i5 2500k @ 4,5GHz + Corsair H150i
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB (16GB) - Gigabyte geforce GTX970 G1 4GB
    750GB Samsung Spinpoint f2 - Corsair hx620
    3TB Seagate barracuda - 250GB Samsung 840 pro
    Fractal Design Define R5 Black
    Logitech G502 og G710+
    2x Dell u2713hm

    Rettet en gang, sidst af Blackbrizz ().