Kan ikke installere XP home!

  • Hej!
    Formaterede min hd igår. Ingen problemer dertil. Efter formatering indlæser den xp's installationsfiler. Intet problem. MEN når den skal installere xp går den kold. Fryser eller kommer op med blå skærm, hvor der står stop og hvor man ikke kan gøre noget! Hvad er der galt? Er det mig der skal have ny hd? Det skulle helst ikke være noget hardware der er gået i stykker... ;(


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Originally posted by Perfectplayer
    Hej!
    Formaterede min hd igår. Ingen problemer dertil. Efter formatering indlæser den xp's installationsfiler. Intet problem. MEN når den skal installere xp går den kold. Fryser eller kommer op med blå skærm, hvor der står stop og hvor man ikke kan gøre noget! Hvad er der galt? Er det mig der skal have ny hd? Det skulle helst ikke være noget hardware der er gået i stykker... ;(


    Prøv at format igen.
    Eller hent et program til din hdd , på producentens hjemmeside.
    Særlig Maxtor har et fremragende program til deres.



    The_Unforgiven

  • Har prøvet at formatere mange gange! Men nogle gange kommer der en blå skærm op og siger der måske er fejl på min harddisk!


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Originally posted by Perfectplayer
    Har prøvet at formatere mange gange! Men nogle gange kommer der en blå skærm op og siger der måske er fejl på min harddisk!


    Hvilken hdd er det?
    Kan også være ramfejl , men tvivler.
    Jeg har været ude for det samme , men efter nogle forsøg og flere bandeord , kom den , bare pludseligt.
    Men tjek dine forbindelser.
    Hdd.
    Cd drev.
    Ram.
    Har du delt din hdd???
    Har jeg også været ude for at den pludselig ikke ville , men lagde den sammen igen og den fungerede upåklageligt igen.
    Men som jeg skrev , er det en Maxtor , så ved jeg de har et godt program til analysering af deres hdd.
    Mener også WD har et magen til.



    The_Unforgiven

  • Det er en 80GB Samsung! Den har ALDRIG brokket sig før igår! Har IKKE delt min harddisk, men prøvede igår at dele den op og installere den på den ene jeg havde lavet til 20GB, men samme resultat! Rammene er spritnye, ikke 2 uger gamle så det tror jeg ikke!


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Kan der være andre hardwarefejl?! I princippet kan det jo være det hele... ;(


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Originally posted by Perfectplayer
    Kan der være andre hardwarefejl?! I princippet kan det jo være det hele... ;(


    Yes.


    Derfor reset bios.
    Tag og kontrollere dine stik til hdd og cd drev.
    Tag dine ram ud og sæt dem i igen.
    Evt kun 1 stang.
    Der er kun at forsøge sig.
    Tjek Samsungs hjemmeside om de har et utility til deres hdd.



    The_Unforgiven

  • Tager senere idag min harddisk med hjem til en af mine venner... Hvis det ikke virker der er det jo hd'en den er gal med! Prøver som du sagde med 1 ram stang, og sætter kabler godt til osv! Men hvordan resetter man bios? Er det noget med en jumper der skal hives ud eller hvad? (Er ikke så god til det med bundkort!)


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Prøvede desuden at dele den op. 1 med 60GB og 1 med 20Gb. Prøvede at installere den på 20GB'en, men samme resultat! ;(


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Ahhhh.... Så er den lavet! Hev 1 ram-blok ud og derefter ingen problemer = mærkeligt! Kan der være noget galt med den så?! Har ikke memtest86, men de har kørt perfekt før! Hmmm... :rolleyes:
    Grillmus---> De 2 cder jeg har, virker begge! Har også XP Pro UK! ;)


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

    Rettet en gang, sidst af Astrocity ().

  • Quote

    Originally posted by Perfectplayer
    Ahhhh.... Så er den lavet! Hev 1 ram-blok ud og derefter ingen problemer = mærkeligt! Kan der være noget galt med den så?! Har ikke memtest86, men de har kørt perfekt før! Hmmm... :rolleyes:
    Grillmus---> De 2 cder jeg har, virker begge! Har også XP Pro UK! ;)


    Derfor kan de godt gå i udu , he he.
    Men prøv at sætte den i igen og/eller en anden slot.



    The_Unforgiven

  • Nu kan den kun køre med 256 mb ram... Hvis jeg sætter 512 i går den ud! Kan det være en ram-port der er gået i stykker?! ;(


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • næh nok nærmere en defekt ramblokken

    cpu : E6850 3.0ghz
    mb: Asus p5k-e wifi
    gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
    ram: 2*2gb corsair extreme
    psu: chill innovation 510w
    mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
    cod4 nick: #DD|RAZOR

  • Nej for den ramblok der sidder i nu sidder i 1. Og det er den blok der sad i 3 før, så det kan ikke være den! Men jeg har selvfølgelig ikke prøvet den anden til at sidde i slot 1..Tror jeg nok! Har desuden haft MEGET svært ved at geninstallere xp idag. Har prøvet 10 gange hvor den er frosset 9-10 gange inden den var blevet færdig med at installere og indlæse diverse filer
    ! Ved du hvad problemet kunne være, udover en defekt ram-stang?!


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Hvis du ikke har OC systemet, mener jeg kun det kan være RAM-fejl.
    Hiv lortet ud og kør en memtest86 hos en kammerat...
    Om dine RAM er 2 dage eller 2 år gamle er ligegyldigt. De kan sagtens have fejl.
    Var ude for det sidste år, da jeg skulle ordne en kollegas PC. Købte nye RAM til den (2 * 256) og begge stænger var der fejl på....

  • Lavede en MONSTER begynderfejl i bios opsætning! Mit mb kan normalt ikke køre 800 fsb uden pc3200 ram i. Havde selvfølgelig glemt at sætte rammene til 400mhz, efter jeg havde opdateret bios.. :O Men ellers tak for hjælpen!


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • HØHØ så var det ramfejl :]

    cpu : E6850 3.0ghz
    mb: Asus p5k-e wifi
    gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
    ram: 2*2gb corsair extreme
    psu: chill innovation 510w
    mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
    cod4 nick: #DD|RAZOR