Problemer med enten software eller hardware...

  • Hej tweakers,


    Jeg har et meget besynderlig problem. I går aftes ved denne tid fungerede min computer perfekt. Jeg installerede Just Cause 2, spillede i ca. 30-40 min. Herefter minimeres spillet, og jeg kommer ud til skrivebordet, men jeg kan stadig høre lyden. Jeg lukker spillet ned og prøver igen - spillet fryser igen - denne gang kommer jeg ikke ud til skrivebordet, men får sort skærm og lyden fryser også. Jeg prøver det samme et par gange, men får pludselig en bsod, hvor der står noget med en dll fil.


    Jeg rebooter, men ser til min store skræk at der er grå pletter på skærmen under bios, men ikke da w7 starter. Jeg prøver at køre spillet adskillige gange, men hver gang crasher spillet. Jeg prøver at fjerne grafikkort drivere, og genindstallere de nyeste drivere, opdatere directx - men intet virker.


    Jeg beslutter mig for at formatere computeren, hvilket jeg så gør i dag. Installationen går rigtig langsomt i forhold til hvad den plejer. Efter have formateret c-drevet og smidt en frisk installation af w7 ind, er der stadig grå pletter på skærmen som ligner en hardware fejl - fordi der er ikke nogen pletter så snart den indlæser eller kører w7. Det virkede heller ikke til at windows installerede driver til skærmkortet - den har i hvert fald ikke gået op i en højere opløsning som den ellers plejer. Jeg blev derfor nødt til at installere driver og manuelt sætte opløsningen op.


    Jeg har prøvet at sætte alt til default i bios, men uden resultat.


    Jeg kan stadig ikke køre Just Cause 2, og jeg kan ikke engang køre en windows experience test - den påstår at operativsystemet, hardware eller en driver melder fejl. (tak for hjælpen Microsoft!). Det skal siges at jeg uden problemer har kørt JC2 demoen en masse gange uden fejl. Nu får jeg denne meddelelse: Fatal directx error, code 2, result 0x0: S_OK


    Mit spørgsmål er derfor - hvad hulen er der galt?


    EDIT: Nu har jeg muligvis fundet noget mere at gå efter - jeg får en fejlkode 43 på grafikkortet. Prøver at tage det ud og rense det, og se om det hjælper. Ellers må jeg skynde mig at sende det til rma - det blev købt 23/4 2008.

    Intel Core 2 Duo E6600 @ 2,8 GHz * Asus P5N32-E/SLI, Nforce 680I * Antec Performance One P180-EU * Cellshock 2048MB Kit DDR2-800 CL4 * MSI 5770 HAWK * Corsair HX620W *
    1 x WD Raptor 150GB * 2 x WD HD 1500 GB, SATAII * Corsair Hydro Series H50 * Logitech Ultra-X Flat * Dell 20'' 2007WFP * Logitech Z-2300

    Rettet 2 gange, sidst af The_Dude ().

  • Har lige opdateret til den nyeste - ingen effekt. Heller ikke en rengøring hjalp. Hev kortet ud og har blæst det rent. Lugter mere og mere af en rma, hvilket er lidt ærgeligt da jeg har været skideglad for kortet.

    Intel Core 2 Duo E6600 @ 2,8 GHz * Asus P5N32-E/SLI, Nforce 680I * Antec Performance One P180-EU * Cellshock 2048MB Kit DDR2-800 CL4 * MSI 5770 HAWK * Corsair HX620W *
    1 x WD Raptor 150GB * 2 x WD HD 1500 GB, SATAII * Corsair Hydro Series H50 * Logitech Ultra-X Flat * Dell 20'' 2007WFP * Logitech Z-2300

  • Nu har jeg testet med The saboteur og Modern Warfare 2. Det første melder: The Saboteur is unable to continue due to an error initializing your graphics hardware. og MW2 melder: DirectX encountered an uncoverable error.


    EDIT: Jeg er personligt ved at løbe tør for ideer til hvad jeg kan gøre... Jeg bør vel bare ringe til sælger og fortælle dem om de fejl kortet laver?

    Intel Core 2 Duo E6600 @ 2,8 GHz * Asus P5N32-E/SLI, Nforce 680I * Antec Performance One P180-EU * Cellshock 2048MB Kit DDR2-800 CL4 * MSI 5770 HAWK * Corsair HX620W *
    1 x WD Raptor 150GB * 2 x WD HD 1500 GB, SATAII * Corsair Hydro Series H50 * Logitech Ultra-X Flat * Dell 20'' 2007WFP * Logitech Z-2300

    Rettet en gang, sidst af The_Dude ().

  • Tråd lukket og oprettet i hardware i stedet. Takker for hjælpen til puma99dk| for hjælp til fejlsøgning!

    Intel Core 2 Duo E6600 @ 2,8 GHz * Asus P5N32-E/SLI, Nforce 680I * Antec Performance One P180-EU * Cellshock 2048MB Kit DDR2-800 CL4 * MSI 5770 HAWK * Corsair HX620W *
    1 x WD Raptor 150GB * 2 x WD HD 1500 GB, SATAII * Corsair Hydro Series H50 * Logitech Ultra-X Flat * Dell 20'' 2007WFP * Logitech Z-2300