Sortere billeder

  • Hej Tweak :)
    Har en hel masse billeder på min ekstern harddisk som ligger i MANGE forskellige mapper. Kunne godt tænke mig at få dem sorteret på en eller anden måde. Altså med navn eller dato. Nogle der kender et program som HELST skal være freeware, men må også gerne være shareware, det skal bare have en fuld functionel trail ;)....


    På forhånd tak :D
    MVH gamlejesper

  • Er det billeder du selv har taget med et digicam ?


    Eller er det billeder fra nettet?


    Uddyb dit spørgsmål lidt mere.. :)



    Hvis det er billeder du selv har taget så kom igang med at bruge et ordenligt navngivnings system.
    Jeg bruger f.eks dette


    2010-03-23_Firmafest
    2010-03-22_Norge_tur
    osv osv..


    Dette gør at de altid vil være sorteret ud fra datoen de er taget. Men det er jo bare min måde at sorterer mine på.


  • Tager dem med digi. Men når man har sådan et par tusinde billeder såå :T

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gamlejesper


    Tager dem med digi. Men når man har sådan et par tusinde billeder såå :T


    og ?.. det er bare om at komme igang.. jeg har vel selv snart en samling på 40-50.000 billeder.. så hvis du ikke starter ordenligt med et sorterings system.. sååå..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Gurk
    og ?.. det er bare om at komme igang.. jeg har vel selv snart en samling på 40-50.000 billeder.. så hvis du ikke starter ordenligt med et sorterings system.. sååå..


    Hvis du læser tråden, så er det jo også netop det han vil igang med! Det kræver bare en sortering af dem der allerede ligger på disken.


    /ask