Kære gæst, velkommen til Tweak.dk.
Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer.
For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere.
Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen.
Hvis du allerede er registreret, så log på her.
har lige et par spørgsmål andgående wol.
Har adgang til hele familiens maskinpark med teamviewer og har så læst et sted her inde at man kunne starte en maskine op via wol hvis netkortet/bundkortet understytter det...
Hvordan virker det sådan rent praktisk ???
PSU Corsair TX750W &ASUS P5QD Turbo
INTEL Core 2 Quad Q9550 &ZALMAN CNPS9900A LED
4 x 2 GB DDRII Corsair Dominator PC2-8500 C5
ASUS Geforce GTX 560 Ti 1024 MB
Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic & LG Blu-Ray DVD R/RW
400 GB Samsung 7200rpm SATA2 & 1000 GB Samsung 7200rpm SATA2
Det virker ved at den maskine du vil vække har slået WOL til i bios, derefter finder du et program der kan sende magic packets ud på netværket. Disse "pakker" vækker så computeren, som skal nås via dens MAC adresse.
Jeg har brugt denne til at sende magic packets med.
Så længe du er på LAN virker det også når maskinerne er slukket.
Er det over internettet du vil kører det skal du have en Router som understøtter at kunne broadcaste en port ud til alle computerne på netværkert, ellers virker det kun hvis den er i dvale, altså stadig har lidt aktiv kontakt med routeren så den ved at den stadig er der.. =)
If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P
Jeg kan tænde nogle computere via WOL ved hjælp af logmein.
Og det er selvom jeg ikke har enabled nogle porte ind gennem routeren. (hvordan det kan lade sig gøre er mig en gåde)
Har dog kun formået en computer per netværk tilfældigt anyway.
Oprindeligt indlæg af PsyCho
Så længe du er på LAN virker det også når maskinerne er slukket.
Er det over internettet du vil kører det skal du have en Router som understøtter at kunne broadcaste en port ud til alle computerne på netværkert, ellers virker det kun hvis den er i dvale, altså stadig har lidt aktiv kontakt med routeren så den ved at den stadig er der.. =)
Man kan også selvom computeren er slukket, den skal bare være sat til at holde netkortet tændt... på nogle bundkort er det spdan at hvis WOL er sat til, så holdes netkortet i gang mens der er strøm på... på nogle virker det dog kun med indbyggede netkort.