grønligt billede i fotofremviser

  • Er der nogen som har været udsat for at billedet i widows's egen fotofremviser/billedfremviser bliver grønligt?
    Alt bliver mere grønt, indtil jeg f.eks. sætter den til slide-show.
    I alle andre programmer er billedet rigtigt.
    Synes først det er kommet efter skift til en anden skærm.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af urbananen
    Er der nogen som har været udsat for at billedet i widows's egen fotofremviser/billedfremviser bliver grønligt?
    Alt bliver mere grønt, indtil jeg f.eks. sætter den til slide-show.
    I alle andre programmer er billedet rigtigt.
    Synes først det er kommet efter skift til en anden skærm.



    Min gør det også... det har ikke noget med skærmen at gøre.


    Det startede da jeg skiftede til windows 7. Windows' egen billedfremviser har en gullig/grønlig "hue" over sig, men hvis man ser billedet i stifinderen, eller åbner den i photoshop, så er de hvide områder HELT HVIDE...


    Det gjorde det dengang jeg brugte win7 RC, og efter en hel ren installation med den endelige udgave af Win7, er problemet der stadig.


    Nogen der ved hvad det skyldes?

  • Har også installeret et andet billedprogram nu. Så må man jo se billederne i det.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • har noget ligne det samme problem men, at hvid bliver lyse brun...

    Asus Maximus V Gene - Intel i5 2500k @ 4,5GHz + Corsair H150i
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB (16GB) - Gigabyte geforce GTX970 G1 4GB
    750GB Samsung Spinpoint f2 - Corsair hx620
    3TB Seagate barracuda - 250GB Samsung 840 pro
    Fractal Design Define R5 Black
    Logitech G502 og G710+
    2x Dell u2713hm

    Rettet en gang, sidst af Blackbrizz ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Karga
    Prøv at gå ind i Kør, skriv dccw og følg vejledningen.. farve kommer lidt inde i programmet


    Problemet er jo KUN i fotofremviseren. Og ellers ikke, så det har ikke noget med en kalibrering at gøre.
    Min kære Dell skulle jo netop vise noget nær de mest rigtige farver.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe
    Skete for mig på vista engang og mener jeg fiksede det... lad mig lige se hvad jeg kan komme i tanke om :crazyeyes:


    EDIT:
    Tjek denne:
    http://www.mydigitallife.info/…-tint-background-problem/


    Hey, det hjalp faktisk..
    Bare farveprofilen i instillinger som åbenbart ikke holder når man bruger Dell's egen.
    Wunderbar!

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af urbananen


    Hey, det hjalp faktisk..
    Bare farveprofilen i instillinger som åbenbart ikke holder når man bruger Dell's egen.
    Wunderbar!


    Godt at høre :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Ja det er virkeligt irriterende at Microsoft ikke kan holde sig væk fra farveprofilerne - hvis den så bare gjorde arbejdet ordentligt :roller:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Tværtimod hvad min erfaring angår. Har flere gange installeret de officielle profiler fra Samsung, og dé fungerer fint - det er de profiler MS har liggende på Windows Update der laver rod i den (orange fremviser på min 204B f.eks.)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |