ææh, et program der tjekker tal

  • Hej, jeg er ny her.
    Ville lige høre om der var nogen der kender noget til et program der kan give lyd fra sig når et bestemt tal kommer frem på skærmen.


    Mit problem er at jeg sidder med nogen tabeller, og siden bliver opdateret når der kommer nye tal i tabellen.
    Men det er kun tal over lad os sige 9 som jeg er interesseret i, og at sidde og holde øje med en tabel hele dagen er for kedeligt :D


    Min tanke er at programmet skal give en lyd fra sig når et tal over 9 kommer frem.

  • Uden at kende for meget til det, så skal brugerne nok vide hvilket program den skal læse tal fra. Fx excel.


    Edit: Og velkommen til :-)

    "There are 10 kinds of people in this world, those who understand binary, and those who don’t"

    Rettet en gang, sidst af betaboy ().

  • Hvis det er i en browser burde det være til at lave, men ikke sådan lige til med et simpelt program..


    Du kan lave en side med en iframe i, hvor den her hjemmeside er .. I hovedsiden (den side du selv laver med iframen) skal der være et javascript, der tjekker for opdateringerne og affyrer en funktion, når siden genindlæses.. Funktionen skal så tjekke indholdet igennem og hvis den finder den kodebid du har indstillet den til, så skal den affyre en lyd af en art

  • du kan helt sikkert lave noget custom browser/tabelfinder i C#, Jeg er dog ikke kommet til behandling af hjemmesider endnu i skolens kursus, men jeg vil kigge i mine bøger i morgen og se hvad jeg kan finde...


    Derudover er det en gang foreach med en bette if, så er du kørende


    En idé vil være som følgende (pseudokode):



    programmet bliver ekskeveret rimelig hurtigt, så du får nok spat af bipperiet i sidste ende. Afhængigt af hvordan tabellen ser ud, kan du lægge det over i en database eller smide det i en csv fil når du er færdig eller du kan lave en excel-agtig tabel der lister dine vigtige tal op. Programmet looper så tilbage til start når siden opdateres.


    Det kræver noget tid at flikke det sammen til noget brugbart, men selve de dele til at parse (læse) tabellen og plukke tal ud er rimelig hurtigt lavet, og sammen med en del af Kargas svar (med autoupdate vha. js) kan det i hvert fald gøres halvautomatisk.


    desuden, hvordan ser tabellen ud (eksempel)?

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Mange tak for tilbagemeldelserne.
    Jeg har dog fundet en makker fra Holland som vil lave et sådan program til mig (endda med SMS notifikation når der sker noget :D), så er spændt på at se hvad det bliver til :D



    Ha' det rart.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Supermyg
    Mange tak for tilbagemeldelserne.
    Jeg har dog fundet en makker fra Holland som vil lave et sådan program til mig (endda med SMS notifikation når der sker noget :D), så er spændt på at se hvad det bliver til :D



    Ha' det rart.


    Må man spørge hvad det er du sidder og overvåger?.. Kunne være nogle af os andre kunne bruge sådan et frækt program der kan sende sms'r til at gøre vores hverdag lettere også.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Ja, det lyder lidt mærkværdigt.


    Er det noget der bliver lavet på hjemmesider, på selve skærmen eller i et bestemt program?

    Bundkort: MSI P35-NEO-F, Intel P35, LGA775
    CPU: Intel Core 2 Duo E6550, BOX, LGA775
    Grafikkort: ASUS Radeon HD 5830 1GB GDDR5
    Harddisk: Seagate 7200.10 160GB, 8MB

  • Det kunne meget vel have noget at gøre med en her og nu konkurrence på en hjemmeside og i så fald kunne jeg sagtens forestille mig at trådstarteren ikke er interesseret i at give andre mulighed for at deltage :P