Big issue! - batteri-levetid i win7 (laptop)

  • Hey.


    Jeg har netop smidt win7 på min bærbar. Jeg er gået fra Vista Home Premium til Win7 Home premium. Alt er forløbet fint, bortset fra min strømstyring. Jeg har et rødt kryds over mit batteri ikon og en meddelelse om at jeg bør 'overvej at skifte batteriet' 8o. Jeg har søgt lidt på problemet og det er åbenbart en stor sag. Tag f.eks. denne tråd:


    http://social.technet.microsof…b1-4e61-870d-896ca2f865d6


    Jeg må vente på fix fra microsoft, men er dog bekymret over en masse snak om, at Win7 faktisk direkte ødelægger batterierne... altså, at selvom man installerer f.eks. Vista el. XP, så er batteriet stadig ikke fuldt funktionsdygtigt...!


    Jeg har pt. endnu ikke bemærket en nedgang i batterilevetiden, men det er desværre nok kun et spørgsmål om tid :boxed:


    Bare et 'Heads up' til jer der pønser på at opgradere Vista...


    Alle meninger om emnet er velkomne - spørgsmål:
    'Kan et OS faktisk ødelægge et batteri?'


    Mvh,
    iZaaK

  • Microsoft har forklaret problemet med at tidligere systemer ikke "læste" batteriets helbred særligt godt og at Windows 7 er meget mere præcis. Den advarer dig om at batteriet ikke længere lever op til hvad et batteri af den størrelse bør yde på en opladning (eller noget i den dur)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Der er bare mange som skriver, at deres batteri kort efter Win7 installationen kun giver ca. 20 minutters arbejdstid, for så at slukke maskinen. Jeg har netop været i kontakt med LG/us (EDIT: Jeg kører på en LG p310 laptop) og fik at vide, at de forventer at have drivere og nogen updates til Win7 ude om et par måneder... *suk* det er lang tid.


    Jeg forventer ikke at mit batteri bliver ødelagt af Win7, men der er bare for mange beretninger om det til, at man kan føle sig helt sikker...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af iZaaK
    Der er bare mange som skriver, at deres batteri kort efter Win7 installationen kun giver ca. 20 minutters arbejdstid, for så at slukke maskinen. Jeg har netop været i kontakt med LG/us (EDIT: Jeg kører på en LG p310 laptop) og fik at vide, at de forventer at have drivere og nogen updates til Win7 ude om et par måneder... *suk* det er lang tid.


    Jeg forventer ikke at mit batteri bliver ødelagt af Win7, men der er bare for mange beretninger om det til, at man kan føle sig helt sikker...


    Sad og læste en artikel om netop det den anden dag. Det viser sig, at det ikke er styresystemet som det er galt med, men manglende driversupport fra producenterne.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ebo


    Sad og læste en artikel om netop det den anden dag. Det viser sig, at det ikke er styresystemet som det er galt med, men manglende driversupport fra producenterne.


    Mvh
    Sam



    Ja, og LG er desværre berygtede for at være ekstrem længe om at komme med nye drivere... vigtige eller ej. :rolleyes:



    ...og nogle gange kommer de slet ikke - så "supporterer" de ikke den givne enhed længere. :crazyeyes:

  • Lille update. Jeg får den famøse fejlmeddelse, men har bestemt ikke mærket en nedgang i batteri-levetiden i forhold til vista. Jeg kører stadig nemt 3 timer på batteri (min p310-k.cp11v er ~1 år gammel). Desuden har Microsoft meldt følgende ud:


    Quote

    "To the very best of the collective ecosystem knowledge, Windows 7 is correctly warning batteries that are in fact failing and Windows 7 is neither incorrectly reporting on battery status nor in any way whatsoever causing batteries to reach this state," Sinofsky said. "In every case we have been able to identify the battery being reported on was in fact in need of recommended replacement." He noted that the error message is new to Windows 7, so people upgrading to Windows 7 may indeed see the message where no warning appeared before. "We recognize that this has the appearance of Windows 7 'causing' the change in performance, but in reality all Windows 7 did was report what was already the case," Sinofsky said. "Only a very small percentage of users are receiving the 'Consider replacing your battery' notification, and as expected, we are seeing systems older than (around) 1.5 years," he said.


    Link: Cnet News