Skod fps ( counter strike )

  • sidder med et ati radeon 9600 pro og 2.6 ghz processor... og jeg kan ik for mit counter op og køre en fps på 100. jeg bliver snart sindsyg.... har sat max fps på 100 og køre i en opløsning af 800 x 600 og det funker bae ik hvergang der er en smooke lagre min fps ned på 35!!!!! ellers når jeg står stille køre den 99 forstår det ik! :lame:

  • prøv at søge i et cs forum det er et kendt atiproblem som der er en løsning på ;)


    Kan bare ikke huske det da cs blev arkiveret da bf 1942 kom 8)

    cpu : E6850 3.0ghz
    mb: Asus p5k-e wifi
    gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
    ram: 2*2gb corsair extreme
    psu: chill innovation 510w
    mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
    cod4 nick: #DD|RAZOR

  • Nej jeg mener det er noget du kan stille i cs eller lign ikke noget med skrue ned for kvaliteten, eller der er en fix til cs

    cpu : E6850 3.0ghz
    mb: Asus p5k-e wifi
    gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
    ram: 2*2gb corsair extreme
    psu: chill innovation 510w
    mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
    cod4 nick: #DD|RAZOR

  • Quote

    Originally posted by Crashzone
    MÅske du skal disable vsync på i dine gfx drivere.
    Eller sørger for din skærm køre 100Hz, via refreshlock.
    Og fps_max101 det er vist det eneste man kan gøre.
    Vil du have alle de fps din maskine kan trække så developer1 og derefter fps_max 500 :)


    lol, "disable vsync", "sørg for din skærm kører 100hz" - den kommer alle med, hver evig eneste gang, og det er ikke til at holde ud at skulle forklare folk hvordan det fungerer hver gang ligeså. :rolleyes:


    Ved at sætte developer til "1" får du ikke mere ydelse, du får bare en fandens masse info omkring hvad der sker af spawns, kills og lignende, både i consollen samt øverst på skærmen når du spiller.


    At sætte fps_max til "500", hjælper ikke en døjt. Det højeste HL-motoren kan håndtere er 100fps, så at sætte den til 101 og derover har ingen effekt. 100 er nok, hvis det er dét man ønsker som maksimum.

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Quote

    Originally posted by DarkhorZe
    CS er bare noget snavs :)


    Sådan kan det også siges, jah. ;)

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • engel gg ? :D
    når jeg sætter developer til 1 og max fps til 500 f.eks er mit cs anderledes at spille.


    Når jeg siger at ved at sætte developer til 1 og fps max 500, opnår du max fps af hvad din maskine kan trække, jeg rammer 400 på et dårligt map simpelt.. Andre rammer lavere self pga banens opbygning osv.
    Og ja den med vsync og at skærmen skal køre max hz, det er et kæmpe problem alle dem jeg kender har ikke en andelse hvad det er, de sidder og får dårlige øjne af det hovedpine osv. Hvis vi andre har lært hvordan det fixex kan de fandme også, vi andre har os startet på et eller andet punkt hvor vores viden ikke var hvad den er på det aktulle tidspunkt.
    Jeg har ikke behov for at sidde og beskrive det i pap, ønsker han det, skal jeg gøre hvad jeg kan. Det er bare, der er ingen andre der hjalp mig osv.


    Windows NT / W2k XP har problemer har ikke fixet det med hz, men det har 95/98/SE/WinMe/
    Derved er det nødvendigt at have programmer som reforcelock osv i w2k/xp


    #Flowed IRC Qnet http://www.flowed.dk Crashzone aka exo^^


  • Du ka, som sagt ovenfor, godt køre mere end 100 fps i cs.. det kunne man ikke i gamle dage, men med v1.6 kan man sætte developer til 1 og fps_max til _w_ og så kører man så mange fps som dit dyr ka trække..


    Jeg foretrækker dog altid at have vsync på.. godt nok kører min skærm kun 75 Hz, men det kører 100 gange mere flydende end med 300+ fps..


    Asus P5B Deluxe/WIFI
    Corsair XMS2 PC6400 2x 2GB
    Core 2 Quad Q6600 - Thermalright IFX-14
    GeForce GTS 285
    Antec P182 - Corsair HX520


  • Jeg kender godt hele historien med vsync og de 100fps osv., derfor skrev jeg det nu skrev. Har oplevet før herinde hvor der kom en eller anden Karl Smart og absolut lige skulle bryste sig af sin store viden, hvilket egentlig ikke rigtigt holdt stik alligevel.
    Derfor håbede jeg ikke at det var tilfældet igen, no offense. ;)


    Men som du selv siger, så har XP/2k problemer med opdateringshastigheden i spil og andre applikationer, og det derfor er man skal bruge f.eks. Refreshforce, Powerstrip og hvad de nu ellers hedder, for at låse sine opløsninger til det antal Hz man nu end ønsker at køre. ;)


    heh, minder mig forresten om at da jeg lærte min kæreste at kende, kunne hun ikke se forskel på 60Hz og 100Hz. Da jeg forleden snakkede med hende om det, og om hun NU kunne se forskel, svarede hun med det samme om jeg var blevet vanvittig - for selvfølgelig kunne hun det, 60Hz gjorde jo alt for ondt i øjnene... :))

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Jeg prøver på ingen måde at spille en karl smart eller ligende. Jeg siger bare sandheden, det er at 60hz grænsen er noget af et kæmpe problem for de fleste der køre Windows XP/2000. Alle tilfældene hvor folk ikke kan få nok fps er derfor, det er sjælent man finder folk der brokker sig over det, og deres comp ikke kan trække det. Det kommer til folks store overraskkelse at deres ny ind købte comp ikke kan få mere en 60fps i counter-strike der køre på dx6.1 :P


    Men pls, jeg prøver på ingen måde at være karl smart, jeg viser personen problemet, og hvad han skal gøre. Og du gør mig til en kart smart ? fordi dette nok er person nr100 der har spurt om det samme ? Gør det så mig til en kart smart at give personen det rette svar ? pls man

  • Quote

    Originally posted by Crashzone
    Jeg prøver på ingen måde at spille en karl smart eller ligende. Jeg siger bare sandheden, det er at 60hz grænsen er noget af et kæmpe problem for de fleste der køre Windows XP/2000. Alle tilfældene hvor folk ikke kan få nok fps er derfor, det er sjælent man finder folk der brokker sig over det, og deres comp ikke kan trække det. Det kommer til folks store overraskkelse at deres ny ind købte comp ikke kan få mere en 60fps i counter-strike der køre på dx6.1 :P


    Men pls, jeg prøver på ingen måde at være karl smart, jeg viser personen problemet, og hvad han skal gøre. Og du gør mig til en kart smart ? fordi dette nok er person nr100 der har spurt om det samme ? Gør det så mig til en kart smart at give personen det rette svar ? pls man


    lol, slap dog af. ;)


    Jeg sagde bare at jeg ikke HÅBEDE at du kom og ville spille smart, da jeg længe har fået nok af det fra andre - men det gjorde du jo ikke. ;)

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Ati har også lavet et fix til refreshraten : ati refreshfix

    cpu : E6850 3.0ghz
    mb: Asus p5k-e wifi
    gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
    ram: 2*2gb corsair extreme
    psu: chill innovation 510w
    mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
    cod4 nick: #DD|RAZOR

  • Hallo kan i ik lige slappe lidt af med flere A2 ark og så bare sige hvad jeg skal sige for at få den højeste fps jeg kan få?
    undskyld jeg siger det på den måde men i tonser bare lige ud :D

  • Quote

    Originally posted by mrflashbag
    Hallo kan i ik lige slappe lidt af med flere A2 ark og så bare sige hvad jeg skal sige for at få den højeste fps jeg kan få?
    undskyld jeg siger det på den måde men i tonser bare lige ud :D


    Som du skriver, så kører den 99fps når du står stille - den kan bare ikke ramme 100fps stabilt så det skal du ikke være ked af.


    Hvorfor du åbenbart ikke kan køre så mange fps, ved jeg ikke - men jeg har selv ret store problemer med at holde 100fps selv på min egen computer efter at 1.6 blev udgivet. Og så kender jeg iøvrigt mange andre med samme problem. :rolleyes:


    Men du kan jo, som de andre har sagt, sætte kvaliteten for smokes ned. Det gøres i options et eller andet sted. Yderligere kan du sætte din farvedybde til 16bit istedet for 32bit, det giver dig vist lige et par ekstra fps uden at det går ud over det visuelle - den engine ser nærmest ens ud uanset om det er 16 eller 32.


    Anyway, held og lykke med at få de nok så "berømte" 100fps. ;)

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP


  • tak men det er heller ik det med 100 fps hele tiden det gør jo ikke noget om den ligger på 99 eller 100 så. men det er det med at jeg lagre hver gang der er en smooke... men jeg sætter aldrig grafikken ned undtagen det med farverne men ikke smooken Aldrig ellers tak ;)