Netbook og spil....CD-problem..;(

  • Hejsan.


    Jeg har givet min datter en Netbook, som hun er ret begejstret for. Jeg gik en model op, så den kan afvikle mindre spil som Pixeline mm.


    MEN:


    Jeg har sg da glemt at tænke på, at den ikke har DVD drev. Dermed kan hun jo ikke spille sine Pixeline spil og lign der er på CD/DVD.


    Jeg har alle spillene originalt på CD og vil gerne om denne tråd kan styre udenom alle mulige kopibeskyttelsesdiskussioner, men kan jeg afvikle spillene på Netbooken uden at skulle tilkoble et eksternt DVD drev mm?

  • Du må gerne lave sikkerhedskopier af dine spil, og dermed bruge Image-filerne på din netbook.


    Dog må du ikke bede om fremmed medhjælp til dette.
    Altså hjælp der kommer fra andre end personer i din egen husstand er ikke tilladt.


    Du kan læse mere om hvad man må og ikke må her:


    http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=94343&sid=


    Citat:
    "Du må gerne lave en kopi af et spil, hvis det er nødvendigt for at kunne benytte spillet."

  • Må jeg foreslog at du skriver til udviklerne. Syntes svagt at jeg kan huske at mange af pixeline spillene fås som downloads uden CD, kan være at de kan hjælpe dig. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bubbi
    Så svært er det nu heller ikke at lave en backup af sine spil..


    Men må desværre ikke hjælpe..
    Men søg og du skal finde..



    :$ :roller:

    PSU Corsair TX750W & Asus ROG STRIX B450-F GAMING
    Ryzen 5 3600 3.6GHz
    & Zalman CNPS7500-Cu LED

    Kingston DDR4 PC3200 16GB CL16 HyperX Fury

    Inno3D Geforce GTX 1060 3 GB
    Samsung 970 EVO 500 GB NVMe & 2 TB Seagate 7200rpm SATA3
    OS: Linux Mint x64 & Win 10 x64

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brumbassen



    :$ :roller:


    hehe og med søg mener du vel ikke herinde ;) ellers ville det da være en anelse dobbeltmoralsk

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his