Samme windows på 2 computere?

  • Jeg har købt win 7 home premium for 1300kr med både 32 og 64bit. Jeg bruger selv 64 men kan jeg installere den anden cd på 32 på en anden computer med samme nøgle eller vil det give problemer?

    WINDOWS 7 64
    CORSAIR SSD FORCE SERIES 3 120GB
    INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155
    ASUS P8P67 DELUXE B3 P67 S-1155 ATX
    8GB CRUCIAL DDR3 BALLISTIX TACTICAL 1600MHZ
    GIGABYTE GEFORCE GTX 580 1536MB
    CORSAIR TX 750W
    XIGMATEK DARKNIGHT CPU KØLER
    AOC 24"

  • ved at ved nogen antiviruser hvis man er bag en router kan man installer den på flere maskiner med samme nøgle uden de store problemer med ved ik om det kan lade sig gøre med OS.

  • MIg bekendt burde det kunne det sagtens kunne lade sig gøre, men det er jo ulovligt da du kun har betalt for 1 licens og ikke 2.. Så ved ikk om MS kan se det kører på 2 computer også kan finde på at lukke din key eller sådan noget..

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • det kan man IKKE... det er det windows activation er til for :D


    Windows' aktiveringsfims udregner et hardware ID ud fra hvilke komponenter der er i computeren og uploader dette ID til M$ når du aktiverer. din cd-key bliver så bundet til dette hardware ID


    hvis du så smider din 32-bit version på den anden maskine med samme key, så kan du ikke aktivere den fordi hardware ID'et på den anden maskine er for forskellig fra den første maskine. Aktiveringen vil derfor slå fejl.


    og nej, det hjælper ikke at gemme sig bag en router, hardware ID'et afslører dig uanset :)


    der er dog visse undtagelser, primært OEM keys der kan bruges igen og igen... Aktiveringscracks bruger typisk OEM keys netop af den grund.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

    Rettet en gang, sidst af Foxx ().