3d programmering

  • hey tweak,


    har tænkt mig at gå videre med lidt mere advanceret 3d designing af kabinetter, som senere måske kan blive til et sommer projekt eller lign.


    nogen der kender advanceret/godt program til at designe kabinetter meget detaljeret i 3D ?

  • Hvor mange penge har du til det?


    Der er nogle gratis alternativer afhængigt af hvad du præcist er ude efter. Mange snakker godt om google sketcup som et meget simpelt værktøj. Alternativt, så kan du komme rigtigt langt med blender eller achimedes.


    /ask

  • pengene er umiddelbart ikke noget problem. det vigtigste er at man kan designe det realistisk. man skal kunne lave det i realistiske målstok. man skal kunne se det i flere lag, så man også kan designe det indvendigt. kunne forstille mig at sådanne programmer, som arkitekter benytter ville være passende, men har ikke rigtigt forstand på hvilke programmer der skal bruges.

  • Du skal vel mere gå efter programmer som folk der laver biler/motorer og den slags bruger.. ;)
    Men google sketchup vil da være mit forslag, ellers synes jeg personligt godt om SolidWorks..
    Inventor er også temmelig simpelt.. Pro-E ville jeg nok holde mig fra hvis jeg var dig, synes ikke specielt godt om det personligt i hvert fald..

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW