Hvilket MS OS

  • Hvad skal jeg bruge af OS (skal være MS), da jeg skal havde andet HW i min maskine (server/backup)


    Maskine er en
    Q6600
    2 GB ram
    div. HDD


    Skal bruges til
    media server til mit musik og foto (senere til min DVD)
    små internet søgninger
    remote program


    har til dato brugt windows 2000 men det holder de snart op med at holde updateret, så hvad skal jeg bruge.


    skal bare være noget der kan stå online i langtid. god uptime ( min 2000 tager nemt 8-15 mdr)

    PC: MSI Z77A-G43, i5-3570K, 16 GB PC3-12800, 2GB 660 GTX Ti, HDD 1 :Corsair force 3 120 GB, HDD 2 :WD 500 GB, 27" Philips 273V/22" Dell, Vista x64.
    Server: i5-3570K,16 GB PC3-16000, 5x3TB WD + 3 x 2 TB WD, Linux
    WDTV HD,250GB XBOX 360 Samsung TAB2 16GB, 300/300 Fiber.

    Rettet en gang, sidst af E.Frandsen ().

  • hvis vi snakker om et OS der skal stå online i lang tid af gangen og kun bruges til lidt internet og remote desktop vil det optimale være en serverløsning ;) men går ikke ud fra du gider at smide penge ud efter det..


    men en win7 pro eller win xp pro vil begge kunne klare det du forespørger, du skal bare huske på ingen af dem er disideret bygget til at skulle stå online 24/7/365

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • Hvorfor skal det være MS?


    Med mindre du har nogle specifikke MS behov er der ingen grund til at skulle vælge desktop-OS'er, men man kunne istedet finde en medie-orienteret linux distribution.


    Hvis det _skal_ være MS, så spring på win7 - går ikke ud fra at du vil bruge penge på en server-version, som nok også ville være overkill til det brug.


    /ask