Problemer Windows 7 OEM Information

  • Hej



    Jeg har et problem med en reg fil til OEMInfo.


    Jeg samler computere for familie, venner og bekendte, så jeg fik den ide at det kunne være
    sjovt lige at lege lidt med OEMInfo. Jeg fandt ud af hvor jeg skulle skrive informationen i
    regdatabasen via Google.


    Det virker fint nok, bortset fra at jeg måtte flytte logoet fra det foreslåede C:\Windows/System32
    til en folder jeg selv lavede. Det er som sådan også ok, det kan jeg leve med.


    Jeg kan se informationen og logoet via Controlpanel>System, logoet er der også hvis jeg klikker på
    "Windows Experience Index", dog ikke når man klikker på "View and print detailed bla. bla. bla."


    Ideen er så at lave en bat fil der oprettede logofolderen, kopierede logoet og eksekverede reg
    filen, evt. genstartede maskinen, jeg er dog ikke sikker på at genstart er nødvendigt.


    jeg skulle måske lige nævne at jeg bruger Windows 7 Pro 64 bit engelsk, men det burde som
    sådan ikke have nogen betydning.


    Så jeg exporterer key inde fra regedit, sletter værdierne i alle nøglerne, lukker regedit,
    genstarter (bare for at være sikker), dobbeltklikker på den exporterede reg fil, genstarter
    igen (bare for at være sikker), og så sker der ikke en skid.


    Jeg har så fundet ud af, at Windows 7 i sin store visdom har besluttet at flytte key til
    [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\OEMInformation], problemet er at det ikke virker efter hensigten.


    For mig ser det ud til at Windows 7 har besluttet, at jeg har lavet en fejl, og så bestemt
    at den lige ville hjælpe mig på vej, den forkerte vej vel at mærke.


    Efter hvad jeg lige kunne finde ud af, bliver Wow6432Node brugt til at bestemme om du har et
    32 eller 64 bit system, ikke at det giver nogen mening at nøglen er flyttet dertil, men det var
    hvad jeg kunne finde.


    Her er den key jeg har exporteret fra regedit:


    ----------
    Windows Registry Editor Version 5.00


    [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\OEMInformation]
    "Logo"="C:\\Windows\\Logo\\test.bmp"
    "Manufacturer"="Ulla Henriksen"
    "Model"="Monster Computer"
    "SupportHours"="NO SUPPORT"
    "SupportPhone"="12 34 56 78"
    "SupportURL"="http://www.adresse.dk"
    ----------



    Håber der er nogen der har en ide eller et forslag til at få det til at virke efter hensigten,
    det er lidt upraktisk at skulle ind i regedit og skrive hver gang, når nu OS er lavet så man
    kan tilføje reg nøgler via en fil.


    Ville være rart, hvis nogen kunne hjælpe med at få Manufacturer og Model til at stå inde på
    view/print siden i WEI, så hvis folk valgte at udskrive siden stod der de relevante info der også,
    men det er ikke det vigtigste lige nu.



    /P@rtym@n