1

torsdag, 4. februar 2010, 17:12

jeg ligger inde med en fandens masse rar filer...

og nu vil jeg gerne have lavet en liste i et tekst dokument eller lignede og føler ikke rigtigt for at sidde og ligge dem ind en efter en!!!

så er der nogen der har en ide er jeg frisk har vista ultimate som styresystem

2

torsdag, 4. februar 2010, 18:04

En mulighed er at gå ud i commmando prompten, navigere ind i det bibliotek filerne ligger og skriv
dir /b > dir.txt
så bliver der lavet en text file som hedder dir.txt og deri ligger en liste over alle de filer som ligger i det bibliotek.

3

torsdag, 4. februar 2010, 19:52

hmm nu har jeg ikke en skid styr på commando promt og har lige prøvet at sidde og skrive noget ind i den.... men der er ikk rigtigt noget der virker for mig...

den ligger: E:\dsi\dsi1

er der så nogen der kan komme med den komplette sti jeg skal skrive???

eftersom jeg ikke kan få noget til at virke for tiden åbenbart...

4

torsdag, 4. februar 2010, 19:58

Hvis filerne ligger i biblioteket E:\dsi\dsi1 så kan du bare køre den batch file jeg har uploadet, den vil så lave en file som hedder test.txt og ligge i roden af dit c drev og i den tekst file ligger så en liste af alt indholdet af biblioteket E:\dsi\dsi

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Cyclups" (04.02.2010, 19:59)

5

torsdag, 4. februar 2010, 20:02

hmm det syntes jeg ikke rigtigt virker jeg kan ikke finde noget der hedder test.txt efter jeg har kørt filen

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "skralle20012001" (04.02.2010, 20:11)

6

torsdag, 4. februar 2010, 20:24

Du har kørt dir.bat filen?
du burde så ha en tekst file liggende her c:\test.txt

7

torsdag, 4. februar 2010, 20:40

og hvis jeg søger efter test.txt kommer der kun dir fil frem

8

torsdag, 4. februar 2010, 21:04

Prøv den her så. Bare smid .bat filen i den mappe med alle filerne.

9

fredag, 5. februar 2010, 00:32

Du kan evt. skrive følgende:

Kildekode

1
DIR E:\dsi\dsi1 /A:-D /S /B | FIND ".rar" > out.log

Skulle gerne lave en fil kaldet out.log i den nuværende path der indeholder alle filer af typen .rar i E:\dsi\dsi1 og alle denne mappes undermapper. Dvs. hvis du starter en cmd fra kør, så bliver den placeret i din egen brugers mappe.

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.