Den første gang

  • Overskriften narrede jer nok lidt ;)


    Har lige prøvet at starte min nye PC op for første gang.. Men da jeg startede skrev den "CPU fan not detected" Har ikke lige lyst til at brænde lortet af, så ved i om det er normalt?
    Asus Rampage II Extreme ROG
    Corsair H50
    I7-920
    2x SSDs
    Corsair HX 750W
    Kingston HyperX Ram


    - Hvis der er nogen der vil give sig tid til at hjælpe mig på skype (første gang jeg prøver sådan noget) så ville det være meget rat :) !

  • prøv at pille siden af kabinettet og se om den blæser der sidder på CPU'en kører rundt..

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • Der sidder ingen blæser på CPU'en :) Det er en Corsair H50
    - Tror du det er derfor? fordi den ikke er den originale til CPU'en?

  • CPU kølere sættes jo til, udover strøm, også bundkortet, så du har kontrol over blæserhastigheder fx. Med en alternativ køler, som den du har på, så kan bundkortet jo ikke registrere at der er sat en blæser til, og giver dig altså en advarsel.
    Min computer gør det også hver gang jeg starter op, og har altid gjort det - så ingen alarm der :)
    Du kan jo hente noget software, og så tjekke temperaturen - så er du i hvert fald sikker på at der ikke er noget galt. RealTemp kan anbefales ;)

  • Vil det sige at jeg blot kan fortsætte, men bare lige huske at slå den fra? Er fuldstændigt rookie til PC :) Har blot købt en fed Pc (synes jeg selv xD)


    Ville stadig foretrække hvis der var nogen der kunne hjælpe over MSN/SKYPE/What ever :)

  • hehe hvad har forummet gjort dig da siden du vil have hjælp over msn/skype??


    Quote

    Der sidder ingen blæser på CPU'en Det er en Corsair H50 - Tror du det er derfor? fordi den ikke er den originale til CPU'en?


    nej, når der ikke er nogen blæser på cpu køleren kan den jo ikke finde den ;) egentlig logisk, så din pc er passivt kølet, dvs. køleprofilen kan aflede nok varme uden en blæser..


    Quote

    Kan se på bagsiden at selve blæseren ikke kører runs når jeg starter PC'en :S


    snakker du om den blæser som der sidder bag i pcen??

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • Ja, snakker om den omme bag på :) H50 er jo forbundet til den store køler, men den snurrer sgu ingen vejne :) Ved heller ikke om den skal det?


    Forummet har ikke gjort mig noget :P Er bare MEGET utålmodig :P Skype/MSN er lidt hurtigere kommunikation :)

  • hehe forummet er fine nok ;)


    har du mulighed for lige at tage et billede af hvordan det er sluttet til??

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • Hvordan det er sluttet til :P ?


    Selve køleren er jo bare skruet på den medfølgende blæser og montere på bagsiden istedet for den originale cooler master der sad i kabinettet.. Så er kablet self. sluttet til stikket på bundkortet og "klodsen" monteret (med pasta) på CPU'en via. det medfølgende stativ/holder. Er ret sikker på at det er rigtigt monteret :)

  • det er lige netop det som du skriver der undrer mig ;)


    du skriver at

    Quote

    køleren er skruet på den medfølgende blæser og monteret på bagsiden


    mener du bagsiden af bundkortet eller??


    tvivler ikke på det er rigtig monteret :) men undrede mig lige over hvordan du skrev den var bygget op


    foresten det du kalder "klodsen" er køleren ;)

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • Ja på bagsiden :) har set installationsguiden :) "klodsen" er ikke køleren :P Det er nærmere det elemnet der bliver kølet som er monteret på CPU'en

  • Anyways så kører PC'en nu :) Har mærket på den og den bliver umiddelbart ikke varm.. Er ved at installere det medfølgende program så jeg kan få nogle temperaturer at se på..


    Hvad med anitvirus? kommer jeg til at sejle i det lige så snart jeg går på nettet? Eller kan jeg godt lige gå ind og hente noget ned?

  • Du kan sagtens være uheldig, men på den anden side kan du også sagtens være heldig. Jeg har lagt mit antivirus program på en dvd så jeg kan installere det før jeg tilslutter netværkskablet. Men ved selvfølgelig ikke om du har den mulighed?

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Sidder med en bærbar her så kan vel godt hente det og så på en USB key og så den vej over :) Tror du det er nødvendigt?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ThyzoN
    Sidder med en bærbar her så kan vel godt hente det og så på en USB key og så den vej over :) Tror du det er nødvendigt?


    Man kan jo aldrig vide og det er jo ikke det store besvær, så jeg ville gøre det.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70