Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

torsdag, 4. februar 2010, 16:46

Overskriften narrede jer nok lidt ;)

Har lige prøvet at starte min nye PC op for første gang.. Men da jeg startede skrev den "CPU fan not detected" Har ikke lige lyst til at brænde lortet af, så ved i om det er normalt?
Asus Rampage II Extreme ROG
Corsair H50
I7-920
2x SSDs
Corsair HX 750W
Kingston HyperX Ram

- Hvis der er nogen der vil give sig tid til at hjælpe mig på skype (første gang jeg prøver sådan noget) så ville det være meget rat :) !

2

torsdag, 4. februar 2010, 16:48

Kan faktisk ikke huske om den skrev "not working" eller "not detected"

3

torsdag, 4. februar 2010, 16:52

prøv at pille siden af kabinettet og se om den blæser der sidder på CPU'en kører rundt..

\\ martin

roses are red
the screen just went blue
i'm sitting here thinking:
what the fuck did i just do?

4

torsdag, 4. februar 2010, 16:53

Der sidder ingen blæser på CPU'en :) Det er en Corsair H50
- Tror du det er derfor? fordi den ikke er den originale til CPU'en?

5

torsdag, 4. februar 2010, 16:54

Du skal ind og slå den fra i bios..

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

6

torsdag, 4. februar 2010, 16:57

CPU kølere sættes jo til, udover strøm, også bundkortet, så du har kontrol over blæserhastigheder fx. Med en alternativ køler, som den du har på, så kan bundkortet jo ikke registrere at der er sat en blæser til, og giver dig altså en advarsel.
Min computer gør det også hver gang jeg starter op, og har altid gjort det - så ingen alarm der :)
Du kan jo hente noget software, og så tjekke temperaturen - så er du i hvert fald sikker på at der ikke er noget galt. RealTemp kan anbefales ;)

Intel i5 2500K @ CM Hyper TX 3
Gainward GF GTX 560 Ti "Phantom" 2
Corsair 4x2 GB DDR3 1600MHz
ASUS P8P67 Pro B3
Corsair CX600

7

torsdag, 4. februar 2010, 16:57

Vil det sige at jeg blot kan fortsætte, men bare lige huske at slå den fra? Er fuldstændigt rookie til PC :) Har blot købt en fed Pc (synes jeg selv xD)

Ville stadig foretrække hvis der var nogen der kunne hjælpe over MSN/SKYPE/What ever :)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "ThyzoN" (04.02.2010, 16:59)

8

torsdag, 4. februar 2010, 17:02

Kan se på bagsiden at selve blæseren ikke kører runs når jeg starter PC'en :S

9

torsdag, 4. februar 2010, 17:12

hehe hvad har forummet gjort dig da siden du vil have hjælp over msn/skype??

Citeret

Der sidder ingen blæser på CPU'en Det er en Corsair H50 - Tror du det er derfor? fordi den ikke er den originale til CPU'en?

nej, når der ikke er nogen blæser på cpu køleren kan den jo ikke finde den ;) egentlig logisk, så din pc er passivt kølet, dvs. køleprofilen kan aflede nok varme uden en blæser..

Citeret

Kan se på bagsiden at selve blæseren ikke kører runs når jeg starter PC'en :S

snakker du om den blæser som der sidder bag i pcen??

\\ martin

roses are red

10

torsdag, 4. februar 2010, 17:14

Ja, snakker om den omme bag på :) H50 er jo forbundet til den store køler, men den snurrer sgu ingen vejne :) Ved heller ikke om den skal det?

Forummet har ikke gjort mig noget :P Er bare MEGET utålmodig :P Skype/MSN er lidt hurtigere kommunikation :)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "ThyzoN" (04.02.2010, 17:15)

11

torsdag, 4. februar 2010, 17:16

hehe forummet er fine nok ;)

har du mulighed for lige at tage et billede af hvordan det er sluttet til??

\\ martin

roses are red

12

torsdag, 4. februar 2010, 17:18

Hvordan det er sluttet til :P ?

Selve køleren er jo bare skruet på den medfølgende blæser og montere på bagsiden istedet for den originale cooler master der sad i kabinettet.. Så er kablet self. sluttet til stikket på bundkortet og "klodsen" monteret (med pasta) på CPU'en via. det medfølgende stativ/holder. Er ret sikker på at det er rigtigt monteret :)

13

torsdag, 4. februar 2010, 17:28

det er lige netop det som du skriver der undrer mig ;)

du skriver at

Citeret

køleren er skruet på den medfølgende blæser og monteret på bagsiden

mener du bagsiden af bundkortet eller??

tvivler ikke på det er rigtig monteret :) men undrede mig lige over hvordan du skrev den var bygget op

foresten det du kalder "klodsen" er køleren ;)

\\ martin

roses are red

14

torsdag, 4. februar 2010, 17:34

Ja på bagsiden :) har set installationsguiden :) "klodsen" er ikke køleren :P Det er nærmere det elemnet der bliver kølet som er monteret på CPU'en

15

torsdag, 4. februar 2010, 17:39

aha ;) nu ved jeg hvorfor vi snakker forbi hinanden.. er en lidt speciel køler du har..

kan det passe det er den her??

\\ martin

roses are red

16

torsdag, 4. februar 2010, 17:46

Ja men har kun sat en blæser til, ikke 2?

17

torsdag, 4. februar 2010, 18:01

Anyways så kører PC'en nu :) Har mærket på den og den bliver umiddelbart ikke varm.. Er ved at installere det medfølgende program så jeg kan få nogle temperaturer at se på..

Hvad med anitvirus? kommer jeg til at sejle i det lige så snart jeg går på nettet? Eller kan jeg godt lige gå ind og hente noget ned?

18

torsdag, 4. februar 2010, 18:08

Du kan sagtens være uheldig, men på den anden side kan du også sagtens være heldig. Jeg har lagt mit antivirus program på en dvd så jeg kan installere det før jeg tilslutter netværkskablet. Men ved selvfølgelig ikke om du har den mulighed?

Asus Rampage II Extreme
Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
G510, Quick Heavy, MX-518, G500
F3 500GB, WD B 500GB
H70

19

torsdag, 4. februar 2010, 18:10

Sidder med en bærbar her så kan vel godt hente det og så på en USB key og så den vej over :) Tror du det er nødvendigt?

20

torsdag, 4. februar 2010, 18:17

Citeret

Oprindeligt indlæg af ThyzoN
Sidder med en bærbar her så kan vel godt hente det og så på en USB key og så den vej over :) Tror du det er nødvendigt?

Man kan jo aldrig vide og det er jo ikke det store besvær, så jeg ville gøre det.

Asus Rampage II Extreme
Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
G510, Quick Heavy, MX-518, G500
F3 500GB, WD B 500GB
H70

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.