Win7 - forskel på komplet pakke og Licens+medie

  • Hvor ser du det henne? Komplet pakke må dække over et eller andet, men alene ud fra det du skriver, så vil jeg tro at eneste forskel på de to versioner er at den ene er OEM og den anden er ikke..


    OEM er en billig måde at sælge software på, hvor licensen skal sælges med en eller anden form for hardware (oprindeligt en hel pc).. Derved er de billigere end en "standalone" licens


    Licens + medie betyder bare at du får en licens til Windows 7, men også en skive hvor du kan installere det fra.. Uden medie var du tvunget til selv at fremskaffe en måde at installere det på


    Prisforskellen lyder dog lidt voldsom.. har du undersøgt hvilken Windows 7 version det er? Du kan jo frit vælge imellem Home Premium, Professional og Ultimate (det er vist alle?).. Den til 1200 lyder vist som en Ultimate

  • Tja, den ene er RETRAIL og den anden OEM.


    og en OEM er en billig måde at få fat i en Windows på. Langt sån de fleste gør - men der er også ulemper ved det. Du kan fx ikke installere den på en ny computer når du en gang kommer så langt. Den er bundet til dit bundkort.


    En retrail kan du derimod godt tage over på en ny computer, men så kan du ikke bruge det på din gamle, da du kun ejer 1 licens.




    Så Personligt ville jeg købe Windows 7 Ultimate gennem Amazon.co.uk. Der kan du få den til 1450kr ex fragt (som nok er 70kr) http://www.amazon.co.uk/Micros…are&qid=1264264419&sr=8-3


    I DK skal man give det næsten det samme, men for Home Premium udgaven.


    Det er i hvert fald hvad jeg har gjort.


    og lige en anden ting. Jeg vil ikke anbefale at købe ved Getmore. Det er useriøse folk man handler ved, og personligt støtter jeg ikke op omkring sådan noget. Det er fx bevist, at de har snydt med momsen igennem et par år (eller var det skat.. kan ikke huske det).

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650