Til den hardcore software / Fil ekspert!

  • Hej kære læser.


    Jeg sidder inde med et mindre problem. Jeg siddet og spiller et spil online og nu syntes jeg det er på tide at lave en såkaldt "config". Problemet ligger så bare i at i mappen er filerne gemt under navnet ".inix-fil". Jeg har forsøgt at google mig frem og tilbage til hvordan denne type files åbnes, men jeg kan slet ikke finde en brik om det.


    Jeg har uploadet en af de filer som jeg utrolig gerne vil kunne rette i, for at kunne lave denne config.


    http://peecee.dk/upload/view/219606


    Jeg håber utrolig meget at der sidder en/måske flere person(er) som har viden nok til at kunne knække denne tråd.


    På forhånd rigtig mange tak.


    Ps. Beklager evt stavefejl m.m


    Mvh
    Henrik

  • Hvilket spil er det? Det kunne meget vel være noget data der ikke står i klartekst-format, så det kommer formentligt an på hvilket spil der er tale om, om udviklerne/andre har lavet en editor til de filer.. Ellers tror jeg du må spille spillet som det er

  • Spillet hedder A.v.A (Alliance of Valiant Arms).


    Nu skal det lige siges at jeg har prøvet at ændre filen over til notepad så jeg kunne åbne den, men så er det bare tegn der kommer frem.


    Der må være en måde man kan rette i de filer og jeg håber virkelig en af jer herinde kan knække måde.


    /Henrik

  • Jeg gider ikke snyde i spil. Det latterligt at gøre og kun små retards som bruger disse metoder. Ægte spiller bygger en cfg op.


    Håber der er andre herinde som kan finde ud af at tyde denne fil/åbne den så den kan rettes.


    Mvh
    Henrik

  • Gider ikke snyde i et spil??
    At rette i en CFG kan også være at snyde, der er nok en grund til filen ikke står i plain text,
    Kan være at der er nogle indstillinger som gør at du kan alt muligt i denne CFG


    Hvis spil producenten var ligeglad med at du lavede om i normale CFG instillinger havde de nok ikke "krypteret" filen.

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

  • Det er ikke snyd at rette i en CFG. Har taget kontakten til ESL (ESL.eu) hvor vi pt. er nr 1. Og de har sagt at alt hvad angår grafik - binds kan jeg frit ændre i.


    Spillet kommer oprindeligt fra Korea og er nu blevet lanceret i USA.


    Så jeg har skam tjekket op på min del hvad angår dette. Så har ikke brug for vide hvad der er snyd eller ej.


    SKIV KUN hvis I har en idé løsning på hvordan jeg åbner disse filer.

  • Da det er gode odds for at udviklerne bruger en selvopfundet enkryption får du nok ikke meget held med at køre teksten igennem gængse værktøjer. Må jeg foreslå at du prøver på spillets eget forum? De har nok lidt mere viden omkring dette derinde. :cheers:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Tro mig jeg har allerede prøvet dette, men som allerede skrevet er spillet udviklet i Korea og derefter blevet åbnet i Kina og USA. Har forsøgt mig med at skrive på deres forum, men det ret svært når det hele er på koreansk (altså tegn) :)


    Den amerikanske version har kun lanceret spillet, men de har ikke udviklet dette, så derfor har de ikke mulighed for at hjælpe mig da de ligesom bare er en "gateway" for at folk som ikke bor i Kina eller Korea har mulighed for at spillet det.


    Så derfor håber jeg virkelig meget at der en/flere personer som har den viden der skal til for at kunne knækken denne kode og finde en løsning. For hvad angår det, så er det 110% lovligt, men kan bare ikke bruge det koreanske forum til en brik.


  • Jeg synes ærlig talt trådopretteren bør tale ordentligt til folk istedet for at sidde og føre sig frem med hvem der skal skrive her inde ellers kan du jo bare smutte i et andet forum hvis du ikke kan klare at snakke ordentligt til folk.

  • Og du er?


    Jeg skriver ikke om hjælp for så at modtage en masse latterlige kommentarer fra folk på 10 år som føler at de bare skal have deres froums indlægs tal op! Jeg skrev herinde for at finde hjælp, men kan se at der kun findes folk som dig herinde der føler sig hævet over alt og alle.. Er du pædagog eller sådan noget i den rettening? Du virker hvertfald til at være lidt af et fjols.

    "skal talene ordenligt til børnene herinde" Gud spar mig for dine latterlige prædiken.


    Jeg har selv løst mit problem og vil derfor gerne have min bruger slettet/bannede dont care.. Der er intet hjælp at finde herinde.. Eller jo der er dog mulighed for at finde en pædagog som tror han er politimand, men rent faktisk en gut på 42, single og stadig jomfru.


    Så en sidste ting lille pædagog Caspar Lynge, den dag du trykker på "Luk computeren" (Det er ikon under start menuen, som du tydligvis ikke har fundet endnu) Så burde du komme en smule mere ud. End at sidde online og spille kongen af "TWEAK!!!".

    Tak for svarne allesammen -minus Casper Pædago, han skal noget mere i børnehave.


    Over and out

  • hehe sjov fætter :-)


    Men da ærgerligt du ikke vil dele dit fund med andre i det mindste, jeg vil så sige jeg prøvede rent faktisk at finde ud af hvad det var brugte ca 1 time på det, umiddelbart fandt jeg frem til at inix filer var en crypteret filer som er overtaget af crypt kryperingen, andre steder skrev de det var en komprimeret fil, så prøvede lidt af hvert for at få den til plain text dog uden held.


    Men igen ægerligt du ikke vil dele hvad du fandt ud af.


    desuden håber jeg bestemt ikke det var mig du kaldte 10årig :P :boxing: hehe


    /Thomas

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards