2 audio output i en video afspiller ?

  • Muligvis ikke den bedste overskrift, men mit spørgsmål/problem kan ikke forklares kort :)


    Jeg sidder med en Dell XPS klaptop, og en af de fede ting ved sådan en er 2 udgange til headset hvilket bliver super praktisk på den kommende ski tur der involverer 7 timers bus for mig og en kammerat. Her vil vi selvfølgelig se lidt video osv, men jeg er stødt på et problem med lyden!


    Windows 7 har ikke problemer med at udsende sine egne lyde til begge headset (f.eks. når man ændre volumen, og den kommer med et "pling"), men det er de afspillere jeg har prøvet der ikke vil samarbejde.


    Jeg har prøvet med MPC, VLC og WMP, og allesammen vælger kun at sende deres lyd ud til det ene headset! Har kiggert rundt i deres indstillinger, men har ikke kunnet finde nogen løsning, og google søgningerne gav heller ikke meget så håber lidt nogen her kan hjælpe ? :)


    Vil sådan set bare have lyd fra afspilningerne af musik/film ud af 2 udgange på bærbaren. Jeg ved at det har virket i Vista, men Win7 skaber åbenbart lidt problemer?

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Hvis du ikke finder en løsning på det (software-mæssigt), så kan du jo bare købe en mini-jack splitter til 40kr eller deromkring.


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    Hvis du ikke finder en løsning på det (software-mæssigt), så kan du jo bare købe en mini-jack splitter til 40kr eller deromkring.


    /ask


    Yup det er også backup planen, men eftersom jeg har en klap med 2 stik, og jeg ved det har virket i Vista vil jeg gerne have det til at fungere i Win7 også :9xo

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2