Partition

  • Hej Derude..


    Jeg har lige installeret win Xp pro på en gammel bærbar..


    Jeg har under processen mistet en partition..
    Er der mulighed for at genskabe den uden at skulle geninstallere XP? Har nemlig sat den op med office og hvad der ellers skal til.. Vil gerne slippe for den proces igen nemlig..



    Mvh. Cous

    "Politcs gives guys so much power that they tend to behave badly around women. And I hope I never get into that." - Bill Clinton


  • det kan man godt.. Men normalt går det galt da det er den primære partition du vil dele op.. og der lægger jo alt på den, spredt rundt omkring på den.
    Jeg vil sige for at spare mest tid så bare installer det hele om..

  • Du har mistet en partition? Jamen så lav da en ny. Der er værktøjer aplenty der kan splitte din ene-store partition op i så mange du lyster. Tag et kig på Partition Magic eller lign. Eneste krav er at det er et program der bootes seperat, da du selvfølgelig får svært ved at pille ved Windows direkte (ikke at det ikke kan gøres eller er gjort) :cheers:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Hvis din gamle partition havde vigtige data og ikke kræver reformatering, aå kan du gå ned i:


    control panel > administrative tasks > computer management > disk management (på engelsk XP, har aldrig brugt dansk xp rigtigt). Derefter bude du kunne se den manglende partition og tildele den et drevbogstav ved at højreklikke på den.


    har du glemt at oprette en nummer to partition, så se ovenfor.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200