Netbook Mad dansk styresystem

  • først var det nok en god idé og sige hvilke OS det...
    men man kan kun skiftesprog på windows 7 ultimate

    Asus Maximus V Gene - Intel i5 2500k @ 4,5GHz + Corsair H150i
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB (16GB) - Gigabyte geforce GTX970 G1 4GB
    750GB Samsung Spinpoint f2 - Corsair hx620
    3TB Seagate barracuda - 250GB Samsung 840 pro
    Fractal Design Define R5 Black
    Logitech G502 og G710+
    2x Dell u2713hm

  • Der er vel ikke noget med at der skulles vælges sprog ved første opstart, og OS derfter blev installeret på det sprog man valgte?


    Hvis det er tilfældet kan du være heldig at du kan få et andet sprog ved at lave en restore fra en eventuel restore partition. Hvis der ikke er en sådan er hun nok ikke så godt stillet. Jeg tvivler på at den er blevet leveret med ultimate.


    Hvad er det for en netbook?


    /ask

  • Alt efter hvad din mor bruger maskinen til kan i jo så måske ignorere sprogbarrieren. Firefox, Internet Explorer (tror jeg?) osv. kan alle installeres på Dansk, selv om systemet er Engelsk - samme skulle iøvrigt også gælde for Office pakken og de fleste andre programmer.


    Men ellers ser din mor nok på en ekstra udgift på et nyt styresystem, denne gang på dansk. Windows 7 koster en 7-800kr? tror jeg, men hvis det er en meget lille netbook kan det være at XP er et bedre bud (eller noget Ubuntu Linux hvis I er friske på en udfordrende men gratis start)


    Håber I kan bruge noget af det overstående. :cheers:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Altså nu er jeg ikke så meget inde for forkortelser af ord. OS = hvad sørensen? og hun skal sådan set kun bruge den til sin skole. Og det er windown xp home (hvis det kan hjælpe) og der er dansk på men den vil bare ikke for den til at skifte?.. har haft en pc nørd til at kigge på den, men han kan heller ikke få det til at virke.

  • OS er operativsystem, hvis vi så hopper fik fra kode sprog og over i dansk er der det styresystem.
    mmmmh den der bliver hvis lige lidt svær... XP kan man ikke skifte sprog i.

    Asus Maximus V Gene - Intel i5 2500k @ 4,5GHz + Corsair H150i
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB (16GB) - Gigabyte geforce GTX970 G1 4GB
    750GB Samsung Spinpoint f2 - Corsair hx620
    3TB Seagate barracuda - 250GB Samsung 840 pro
    Fractal Design Define R5 Black
    Logitech G502 og G710+
    2x Dell u2713hm

  • Står installationen af Windows XP på dansk? ( Altså både den første Blå skærm og derefter det "mini" XP der beder dig vælge sprog og tastatur indstillinger? ) - hvis den gør så er der et eller andet galt, for så skulle systemet køre dansk sprog når det starter for første gang. Hvis alt det juks står på Engelsk er det en engelsk kopi af systemet I har fået fat på, som ikke kan skifte over til dansk. :(

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |