• da jeg ikke længere kan opdatere min linux mandrake.
    har jeg taget skridtet og skifter til slackware (inspired by aerial)
    er det ikke nok at hente disc 1 + 2, eller skal man også bruge de 2 source discs ?

  • Så må du nok hellere suge alle skriverne for en sikkerhedsskyld - lidt ærgerligt at sidde halvt igennem en installation og mangle en cd ;)


    Glæder mig til at høre hvad du synes om det - tror jeg er den eneste der bruger det herinde 8o

  • den er sat til at suge de første 2, og mangler 2½ time
    før at de er hjemme.
    de sidste 2 kan den hente i løbet af natten.


    det bliver da også spændende at se om jeg er blevet langhåret nok til at kunne styre det.
    men efter at have lagt YDL3 på min A1, er jeg ikke så bange for det :]
    det var sq lidt af en øvelse :boxing:


  • Det skal da nok gå fint ;)


    Jeg skulle installere freebsd for sjov på en lille testmaskine og det var rimelig slemt - men når først selve OS'et er installeret minder de jo meget om hinanden - så hvis du føler dig stabil i mandrake bliver det ikke noget problem at hoppe over til Slackware ;)

  • Quote

    Originally posted by ST:o(L1
    jeg har rimeligt godt fat i mandraken, har brugt den
    1½ år vil jeg tro, kan ikke rigtigt huske helt nøjagtigt hvornår at jeg skiftede fra redhat'en


    Bruger du så kun X eller har du rodet lidt med nogle shells ? :D

  • mest x.
    shell, har jeg mest brugt til simple kommandoer
    cd, dir, chmod, ./configure make make install,
    og i den dur.


    men brugte den altid på amigaen i sin tid ;)
    glæder mig lidt til at se den nye på os4.0


  • Har aldrig prøvet X på slackware :O


    Men hvis jeg får fat i en extramaskine på et tidspunkt skal det jo prøves ;)

  • Quote

    Originally posted by ST:o(L1
    vil det sige at du køre den i ren text mode, eller hvad det nu hedder.
    ala dos på pc


    hardcore. 8o


    he he ja - så kører jeg en ssh fra min normale comp hen til den og styrer den der (ligesom telnet bare via sikker forbindelse)


    Den har jeg også mulighed for at køre inde fra jobbet. Så kan jeg f.eks køre SSH hjem til min server og så noget mirc derfra, hvis man sidder og keder sig ;)

  • Quote

    Originally posted by ST:o(L1
    det lyder sq da blæret.
    kræver det så andet end at ssh serveren installeres når slack'en ligges på ?
    skal der laves noget specielt ved router / firewall ?


    på selve linux-maskinen kræver det ikke noget - i routeren har jeg bare indstillet at alt på port 22 skal routes videre til serveren.


    Så bruger jeg putty som windows klient til at connecte til serveren ;)

  • Quote

    Originally posted by Aerial


    Jamen held og lykke ;)


    så er den installeret.
    det virker sq ok, bare et lille men.
    under inst, konfigurede jeg ikke name server, fordi jeg troede at den ville installere en navne server.
    det var nok der at jeg skulle have givet den mine dns adresser.
    så lige nu kan den ikke gå på nettet, skal lige have fundet ud af hvor at netværk konfig'en ligger