Mozilla og andre gode IE alternativer

  • Jeg har for et par dage siden skiftet fra IE 6.0 til Mozilla 1.5 på min Win-XP maskine. Det er en virkelig god browser, ikke nær så mange fejl som IE.


    Hvem kender ikke den med man sidder og surfer, har åbnet mange vigtigt vinduer og så lige pluselig laver IE en fejl og bang så lukker alle de vinduer man sad og surfede i. Det var den største grund til jeg ville prøve noget nyt. Mit første valg faldt så på Mozilla 1.5 http://mozilla.org/ til Windows som indtilvidere har kørt kanon og fejlfrit.


    Den er mindst lige så hurtig som IE og bedst af alt har den i hvært fald mindre fejl end IE. Jeg har hørt at mange web-sider ser dårlige ud i andre browsere end IE, men den eneste fejl jeg indtilvidere har oplevet er et lidt for stort mellemrum mellem nyhedderne her på http://tweak.dk/ Det er til at leve med men jeg tror ikke det ville være så svært at optimere koden så det forsvinder. Kunne i hvært fald være rart nok hvis det blev endret :)


    Jeg ville gerne høre om andre her på forumet kender en anden måse endnu bedre browser til Windows?


  • Jeg bruger Opera.Jeg har kun oplevet posetive ting med Opera,men har dog heller ikke prøvet andre end den og så IE......
    Der findes mange geniale funktioner i Opera,som jeg idag slet ikke kan undvære.
    Kort sagt,Opera skal prøves.

  • Kører også med både mozilla og avant :D


    Jonex -> Prøv evt at skriv about:config i adresselinien i mozillabrowseren.


    Så ved du hvad opensource handler om - der kan du simpelthen tweake alt i den browser ;)

  • Nu har jeg prøvet Opera og Avant.


    Opera var jeg ikke så vild med, specielt fordi at den af de 4 browsere er den med langt flest fejl på siderne. Derudover er jeg heller ikke så vild med at jeg skal betale for at få de reklamer væk oppe i venstre hjørne.


    Avant derimod syntes jeg ganske godt om. Den lader til at bruge nogle komponenter fra IE, så den viser ingen fejl på nogle sider da de jo alle er optimeret dertil. Dens popup blocker er jo fantastisk, den blokere kun uønskede popups mens den lader de nyttige være. Jeg ved ikke hvordan den gør men det er sku' smart. Jeg er dog ikke helt så vild med at alle vinduer skal være inde i Avant vinduet, men det kan være det er godt når man har vænnet sig til det.


    Nu vil jeg prøve Avant og måske beholde den. Hvis jeg bliver træt af måden den virker på har jeg jo altid Mozilla som jeg syntes er et fantastisk produkt når man tænker på at det er freeware og ikke bygger oven på en anden browser som IE.


    Tak for alle de gode forslag.


  • Hvilke fejl får du med Opera da?
    Jeg oplever aldrig fejl.Iøvrigt har Opera også popup funktionen.Min er sat sådan,så kun de popups jeg ønsker at få frem,kommer frem.

  • Brugte indtil for nylig Avant. Men er gået tilbage til IE, da jeg synes det har det flotteste og mest simple design. :D

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless


  • Har også overvejet at skifte ...


    Ang. det med hjemmesider, så er det ikke en fejl. Det kræver man laver en hjemme helt rigtigt. IE går nemmere om ved HTML end Mozilla ... Hvis man laver en HP der funker kanont i mozilla, så er man squ godt på vej :T

  • Quote

    Originally posted by Berleburg
    Brugte indtil for nylig Avant. Men er gået tilbage til IE, da jeg synes det har det flotteste og mest simple design. :D


    Me2... kan altså også bedst li' IE... :clap:

  • Me 2................. og nu kan man jo få en simple blokker ved at have goggle på :clap:

    Asus P8P67 pro | Intel core i7 2600k | 2 x Gigabyte Geforce GTX 460 OC 1GB | Corsair 2 x 4GB DDR3 Vengeance
    80GB Intel X25 SSD, 2 x 320 GB Seagate 2700.7 | Coolermaster Cooldrive 4, Fan Controll
    Lian li Kabinet | Dell UltraSharp U2410, Samsung Syncmaster 226BW | Sony MDR-V700DJ Headphones
    Logitech: Internet Navigator Keys, VX mouse, Freedom 2.4 Joystick


  • Quote

    Originally posted by GrillRotten


    Argh... 8o


    Avant Browser er pille grim!

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Originally posted by Berleburg


    Avant Browser er pille grim!


    HeHe... Bare indrøm at du kun siger det fordi din computer ikke kan trække den... :))


    Udseende kan man jo så lave om så det passer perfekt til en, men fair nok :))


    :cheers:


  • BAH! Min comp kører Avant helt fint :)

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • FU!!1 :)

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Originally posted by Defoss
    Me 2................. og nu kan man jo få en simple blokker ved at have goggle på :clap:


    Hehe, ja Google toolbar funker squ glimragende, men må squ indrømme jeg gerne vil gå over til Mozilla ..


    lets just say, I hate M$ .. (Its all about the money)

  • Quote

    Originally posted by mrflashbag
    efter alt det i har sagt så har jeg alstå stadig ik fundet ud af om jeg skal skifte til avant eller hvad jeg skal kan man lige få et klart svar?


    Well, jeg siger mozilla ... Klareste svar jeg lige kan komme med ...