Hurtig spørgsmål angående vista og win 7

  • Jeg ligger lige nu inde med windows 7 cd'er i både 32 bit og 64 bit versioner som jeg fik i julegave(Det er opgraderings cd'er). Jeg kører pt vista 32-bit og vil gerne til at opgradere til windows 7 64-bit. Jeg har efter en smule research fundet ud af at man selvfølgelig ikke kan direkte opgradere fra 32 bit til 64 bit uden at lave en spritny installation + formartering af harddisken, hvilket ikke er noget yderligere problem.


    Mit spørgsmål er så bare: SKAL jeg have vista 64-bit for at opgradere til windows 7 64-bit?


    Fordi så står jeg i lidt af et problem. Ligger nemlig kun inde med vista 32-bit. Er det nødvendigt for mig at købe vista 64-bit for at kunne opgraderer til windows 7 64-bit.


    Er dette ikke tilfældet kunne jeg meget gerne tænke mig en guide jeg kan læse igennem inden jeg sætter mig igang med projektet.


    Tak på forhånd!

  • Så vidt jeg ved skal du ikke have 64 bit vista for at opgradere til 64 bit win7, ville også være lidt snyd fra Microsofts side ;). Du kan jo bare prøve at installere 64 bit.


    Quote

    Er dette ikke tilfældet kunne jeg meget gerne tænke mig en guide jeg kan læse igennem inden jeg sætter mig igang med projektet.


    Det er meget simpelt, du sætter disken i din pc og genstarter. Når der så kommer, bios loading screen må det være, skal du trykke på f8 eller lignende. Det kan variere lidt fra computer til computer. Bios loading screen burde være noget af det første du ser.


    Når du så trykker på f8 (eller anden tast, der vil stå f.eks: "press ___ to select boot menu, eller lignende) kommer du hen til et "boot selection" hvor du vælger at boot fra din disk. Så vil din computer læse disken og starte windows installationen. Du skal bare følge instruktionerne hvilke er meget simple ;)


  • Jeg siger mange tak fra guiden. Jamen så var det bare et mindre bump på vejen der skulle fixes.


    Låner et windows vista home premium 64-bit af en ven og fra den af opgraderer jeg til win 7 64-bit.