BLUE SCREEN!!

  • Jeg får snart stress af min computer.. Den går konstant i blå skærm..
    Den har været til reparation en gang pga. en kortsluttet oplader men det er ikke det det handler om.
    Det det hele handler om er at den tit går i blå skærm .. jeg tror det er pga. overophedning og jeg kan også mærke ved blæserne og andre udluftninger at den er meget varm.
    Når jeg tænder den bliver den langsommere og langsommere til at starte det hele op men er ligesom rimelig afhængig af min computer da jeg går på gymnasial uddannelse..
    Det skal lige siges at det jeg har gjort allerede er at sætte små genstande ind under den så den kan få mere luft men det virker ikke rigtigt for den går stadig meget hurtigt i blå skærm.
    Så er vi så langt så skulle man tro det var fordi jeg brugte den til for krævende programmer men faktisk bruger jeg den kun til internettet og word lige for tiden for at undgå at den går for hurtigt i blå skærm.
    Det skal lige siges at det er en forholdsvis ny computer købt i sommerferien 09 og det er Packard Bell.
    Og der er også stadig reklamarationsret på den så i siger bare hvis der er noget jeg kan gøre.
    og jeg har på ingen måde selv forvoldt nogle skader på den.


    På forhånd tak.

  • Hvis det er overophedning kan du prøve at fjerne støv i blæserne.. helst med trykluft, men hvis du ikke har en kompressor kan du blive nødt til at prøve med en støvsuger.. Trykluft er på alle mulige måder mest effektiv


    Prøv evt. at gå ind i BIOS'en og tjek temperaturer.. Der står muligvis hvordan du går derind på din pc som det første ved opstart ellers kan det være alt lige fra at holde delete, f8, f12 osv. inde under opstart..


    At den bliver langsommere kan skyldes mange ting.. jeg ville formatere den, for at udelukke diverse bras der sløver din pc.. Og så holde sig væk fra gratis-spil.dk :)) hvis du da bruger sådan noget..

  • gør som Karga siger, forsigtigt blæs det hele igennem, så der ikke er mere støv i maskinen, sr problemet der stadig, kan det være, fordi at der er dårlig kontakt mellem køleren og enheden der skal køles, eksempelvis processoren, derfor skal du bare bruge garantien og få den lavet af Packard Bell.

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

  • Hvis jeg var dig, ville jeg gøre som Rafal foreslår og udnytte din garanti. Har selv haft en bærbar, der konstant led under problemer med over-ophedning, og der er simpelthen ikke noget værre - specielt hvis det ikke bliver fikset.