Fejl under install af Vista

  • Hej
    Jeg sidder med en formateret PC og nu kan jeg ikke installere ikke installere Vista igen? Hver gang jeg skal vælge drev kommer der intet frem. Jeg har læst mig frem til at jeg mangler en driver til min HDD (Sata(ns)) men MS hjemmesiden har 8 ubrugelige forslag.
    Jeg har søgt på ACER's, SIS og andre hjemmesider for at finde en driver som kunne bruges, uden held.
    Jeg har prøvet at sætte en oldgammel HDD i og der kan jeg få lov til at indstallere uden problemer, men den løsning er ikke holdbar.
    Har I kloge mennesker en nemmere løsning end MS hjemmesiden foreslår?
    PC'en er en ACER aspire SA 90

  • Kan du se den i bios inden install ?.
    Kan du ikke det så check lige om tilslutningerne sidder som de skal både på HD og bundkort og er trykker helt i bund.


    Check lige om cd/dvd er sat som 1st. bootdevice og HD som 2nd.


    Vista har selv de drivere indbygget til SATA controllere, så det lyder lidt mærkeligt, da det normalt kun er xp som man skal installere SATA driver til inden install af OS.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Der ligger ingen HDD controller drivere på Acers hjemmeside :(


    http://www.acer.dk/acer/servic…1.att21k=1&CRC=2620641492


    og manualen nævner ikke noget om det.


    http://global-download.acer.co…0&LC=en&BC=Acer&SC=EMEA_9


    Kunne det være AHCI? Tjek om din SATA controller står til AHCI eller Compatibility mode i BIOS.
    Det kunne forklare den manglende HDD under Vista installationen.


    Burde Acer ikke have noget crappy recovery system på maskinen som læser Windows ind fra en skjult partition


  • Hej
    kan sagtens se disken i Bios og ja, Acer har noget crappy recovery. Jeg mener at det lå på disken som var delt op i 2? Men alt er formateret af hende som jeg prøver at lave den for, så der er intet tilbage.
    Men imorgen vil jeg lige tjekke om SATA controlleren står rigtigt.


    Tak for svarene begge 2 :-)