Teamviewer

  • Hey allesammen!


    Nu har jeg længe forsøgt at kunne fjernstyre min PC (windows 7) med min MacBook (snow leopard), men uden hel. Jeg har ikke kunne få adgang gennem Remote Desktop eller vnc.


    Så læste jeg noget om et program som hedder Teamviewer. Installerede det og på under 1min kunne jeg styre det hele!


    MEN! Så kommer mit spørgsmål! Hvordan fungerer Teamviewer? Kører det over deres servere eller hvordan? Jeg ønsker nemlig ikke, at der er nogen firmaer eller andet godtfolk, som kan snage i min computer! Derfor vil jeg bare høre om der er nogen risiko ved at bruge dette program?


    Håber i har svaret der ude!!


    Mvh


    BasB

  • Jeg bruger selv Teamviewer en del selv og ved det faktisk ikke selv. Jeg gætter dog på at den opretter en form for VPN eller tunnel forbindelse igennem deres egne servere da jeg har kunnet køre det igennem nogle ret tungt firewalled steder uden det mindste problem. ;)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |