Er den låst ?

  • Hey Tweak :D
    Mine forældre har i lang tid været træt af deres bærbar fra Medion. Den skal næsten formateres hver dag, fordi den konstant går ned. Men så tænkte jeg at hvis man nu installerede Win7 på den, så ville den måske virke bedre. Så jeg fandt den gamle Win7 beta frem og prøvede at installere, men da den skulle til at installere det nye system (Win7) kom den op med en fejl. Jeg prøvede igen, men stadig en fejl. Derfor prøvede jeg at installere "Ubuntu", men der kommer også en fejl, hvor den siger noget med at den ikke havde lov til at bruge de filer den skulle (Win7 havde forresten også den fejl). Er der nogle der ved hvad jeg kan gøre så jeg kan installere en af de to systemer på ? :)


    På forhånd mange tak :D
    Med Venlig Hilsen gamlejesper

  • Prøvet at formatere disken først?


    Umiddelbart kan ting ikke være låst nej.

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

  • Det kan være at din maskine har en speciel Bootloader til de skjulte dreve som der ofte medfølger med OEM systemer, som forstyrrer din maskines opstart. Kan ikke huske de specifikke detaljer men mener at jeg selv har stødt på noget lign. i en HP maskine jeg preppede for en ven. :rolleyes:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Illanair
    Det kan være at din maskine har en speciel Bootloader til de skjulte dreve som der ofte medfølger med OEM systemer, som forstyrrer din maskines opstart. Kan ikke huske de specifikke detaljer men mener at jeg selv har stødt på noget lign. i en HP maskine jeg preppede for en ven. :rolleyes:


    det kan sagtens være, men det man kan gøre, er at få fat på på et diskmanager program som kan bootes seperat fra Windows, fx. min gode ven Hiren's boot disk (google det), og så lave en komplet Zero-fill af harddisken (husk at tage backup af whatever vigtigt først) med Active Kill Disk som ligger på disken (as of version 9.8) og kør en Zero-fill, eller hvis du vil, kør en decidered US DoD government wipe for at være helt sikker.


    Programmet tager computerens Master Boot Record med (dvs. Medion's bootloader hvis den er der) og du får en Helt tom disk. Find et program på disken og kør en partitionering og formatering og geninstaller så Windows igen.


    Så skulle den køre helt fint igen.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200