Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 8. december 2009, 13:39

Hej!

Sidder og prøver på at lave en opsætning på www.gratisdns.dk hvor jeg har et domæne navn!

Min idé er at når jeg fx. skriver router.mitdomæne.net så kommer jeg ind på min router (wan ip:8080). Men kan ikke få det til at virke! Min opsætning ser sådan ud!

Har oprettet to domæner mitdomæne.net, og et subdomæne router.mitdomæne.net.

Mit domæne.net er sat sådan op.

A (Navn -> IP adresse)
Vært IP TTL
localhost.enghost.net 127.0.0.1 43200
mitdomæne.net (Wanip) 43200

Wan ip, er selvfølgelig ipadressen på min router (Hjemmenetværk)

Når jeg laver ping på mitdomæne.net får jeg min wan ip! Så denne del burde fungere!

Mit router.domæne.net er sat sådan op.

A (Navn -> IP adresse)
Vært IP TTL
router.mitdomæne.net
1) Data om urlforward:
URL: http://wanip:8080 (Dette link jeg bruger til fjernopsætning af min router)
Titel: router
Nøgleord: keyword,keyword2,keyword3
Beskrivelse: router
Frame:NO Wildcard:YES 213.173.243.253 43200

router.mitdomæne.net (Wan ip) 43200

localhost.router.mitdomæne.net 127.0.0.1 43200

CNAME (Alias -> A record)
Vært Kanonisk navn TTL
*.router.domæne.net router.domæne.net 43200

Burde dette ikke fungere? Eller er jeg HELT fra den? :)

Mvh

2

tirsdag, 8. december 2009, 14:24

Du skal formentlig bare angive port information også. F.eks. router.mitdomæne.net:8080

Porten afhænger jo af den service du forsøger at tilgå. 8080 er normalt forbeholdt proxy servere, så alle andre typer service (f.eks. webbrowser) spørger som udgangspunktet på de(n) port deres service henvender sig til.

//CyberOpz

3

tirsdag, 8. december 2009, 14:47

Skulle bare mene at jeg har angivet portnummer under min url forward, og burde dette ikke være nok? Ved godt det er en lidt sjov måde at lave et subdomæne blot til sin router! :) Men var bare så jeg var fri for at huske portnummer osv. Da jeg vil prøve at have flere ting til at køre på denne måde! fileserver, osv osv! :)

4

tirsdag, 8. december 2009, 14:52

Ser da intet galt i at bruge DNS til ens router. Bruger selv Buffalo's egen DNS service til min når jeg er udenbys og skal hente noget derhjemmefra med Wake on LAN osv. :9xo

The Hoff - Mansens 80er Retro PC
| NZXT S340 Elite | Gigabyte Aorus X370 Gaming 5 | Ryzen 1700 @4.0GHZ | 4x8GB Trident RGB 3200Mhz @2933 Mhz RGB | MSI 1080 Armor OC 8GB | Be Quiet Dark Power Pro 11 650W | 1x256GB, 1x512GB SSD | 6TB NAS Harddisk | Vandløling fra EK, Hardwarelabs og Enermax |

5

tirsdag, 8. december 2009, 15:08

Korrekt! Også en af mine idéer med projektet! :) Men kan sgu ikke rigtigt få den til at gøre som jeg vil!

6

tirsdag, 8. december 2009, 16:23

Nu kan du i langt de fleste tilfælde ikke tilgå din egen WAN addresse fra LAN siden i routeren. Men ved selvfølgelig ikke hvordan du har 'testet' at det ikke virker.

//CyberOpz

7

tirsdag, 8. december 2009, 16:41

Den kan lade sig gøre, men ikke sikkert din router kan

Hvis det skal virke ved bare at skrive router.ditdomæne.net skal du i din router kunne omdirigere din route fra port 80 til 8080 altså når der kommer en forespørgelse på port 80 smider den det hen på port 8080

tror ikke du kan smide noget lige ned til port 8080 på den måde du siger.

:rules:

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.