norton problem

  • da jeg stod op imorges og tændte min pc var den UTROLIG langsom om at starte op :rolleyes: ,tog .ca 3-4min hvor det normalt plager at tage .ca 45sec ;( ,fandt ud af det var norton der var LANG tid om at starte op. og det tager .ca 2min bare at komme ind i norton..


    en af jer tweakers der har oplevede noget lignede med norton? og hvis hvordan løst du/i dette problem..

  • hmm havde nogenlunde det samme problem da jeg kørte med norton for noget tid siden .


    Når man loggede ind i windows starter den jo ikke netforbindelsen før firewallen var startet op. Den kunne sagtens hænge i over 1 minut og derfor kunne man bare sidde og glo ud i luften :evil:


    Selv efter geninstallation af norton kørte det dårligt.


    Gav selv op og fandt noget freeware i stedet.


    Sygate og Avast ;)


  • ja præcis :rolleyes: sider bare og venter og venter :( ..well så tror jeg også jeg vil finde mig noget freeware :)) også få uinstalled det norton fis der..


    tak for rådet mester ;)

  • Jeg har kørt med Norton AV og FW Pro i 2 år og havde lidt problemer af samme slags indtil jeg fjernede hakket ved automatisk liveupdate. 8) Siden da kører min PC fint. Det er altid en god grundregel at slå alt sådant noget jams fra. Da det sløver og suger performance.
    Har også slået det der hedder Tjek floppydrev ved opstart og lukning af pc'en.

  • Har også selv haft de problemer med at Norton virkelig slower opstarten, faktisk så meget at man skulle tro det var løgn, men så plejede jeg bare at geninstallere og så funkede det igen. Lige nu bruger jeg så Panda Antivirus, men tja, jeg synes der er for få muligheder for at indstille hvad den skal gøre og hvad den ikke skal. De eneste muligheder jeg lige indtil videre har fundet frem til er joke detector hacker detector osv. men hvad gør det, jeg kan jo ikke se på nogen måde hvad det betyder i praksis. Og for det andet så synes jeg der er alt for lidt indstillinger, ved ikke om det bare er mig, men synes bare ikke jeg kan kontrolere hvad den skal gøre hvis den evt. finder virus.
    Så tror jeg vil prøve det du nævnte Aerial ;)