Media Center. Hvad skal der bruges?

  • Hallo på Tweak,


    Jeg står og skal flytte hjemmefra i starten af næste år.


    Og så vil jeg gerne ha sat noget Media Center op i lejligheden
    Men hvad skal der bruges?


    Kan lige starte med hvad jeg har,


    1x Stationær (Skal være Media Center.)
    1x Sony 40" KDL-40W5500 Full HD TV (Muligvis Update til Sony 52" KDL-52W5500)
    1x Logitech Z-5500
    1x Playstation 3
    1x Logitech Harmony 1000 (Samt PS3 Adapter)


    Dette er lige hvad jeg har af udstyr til mit Hjemme Biograf / anlæg, kald det hvad du vil :)


    Men Mit spørgsmål er hvad skal der bruges til af software?
    OG JA!
    Jeg ved godt jeg bare kunne bruge min PS3 til at streame over netværket til computeren og gøre det den vej.
    Og at Micorosft har dere ejen Media Center.


    Men jeg tænker på om der er nogen der har bedre forslag end det?
    Har kigget og leget lidt med det program der hedder Media Portal og det ser ganske fornuftigt ud.
    Nogen der har erfaring med brug af dette?


    Eller kom med andre forslag eller ideer til hvordan jeg kunne udnytte mine ting godt og nemt. :)

  • Media Portal har desværre mange fejl... Eller det er i hvert fald mine erfaringer omkring det.. Media Center softwaren i windows 7 virker meget stabilt, så den ville jeg nok bare bruge :)

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

  • stereoanlæg??


    ville evt kippe på et dinovo edge keyboard hvis du vil surfe via dit media center.
    men vil egentlig mene at din ps3 kan klare de fleste af de opgaver et mediacenter skal kunne.
    du skal bare ha sat din stationære op som media server som du kna streame musik og film fra.
    tror faktisk det eneste den ummidelbart ikke kan er gemme hele dvd film og spile internet radio..


    hygge vh dwmc

  • Stereo anlæg?


    Har min computer + Z5500 har ikke behov for mere musik anlæg da jeg KUN høre musik fra computeren.
    Og Skal ikke bruge Mit media center til at surfe på, det fungere min bærbar til :)

  • så er det vist kun noget software til at samle det hele du skal bruge:-)


    grunden til jeg tænkte anlæg er nok at jeg er lidt audiofil:-)


    hygge vh dwmc