Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 4. december 2009, 10:25

Jeg søger nogler der kan lave lidt fix :)

Det jeg skal bruge er en AVI fil, som gør at når jeg åbner den skal den sige INSERT DVD. og så skal den afspille den film der bliver sat i drevet..

Dette burde være muligt men jeg er ikke lige så skarp til sådan noget :(
Nogen ideer? :) på forhånd tak!

Erbo Entertainment
(Promotions, Video and Audio production)

www.kazi-networks.com
(Webhosting!)

Donkey Sound
(Record Label)

2

fredag, 4. december 2009, 10:58

en AVI fil ?? - det er jo en video.

Tør man spørge hvad formålet skulle være, jeg har lidt svært ved at se meningen med dit projekt :)

puma99dk|

Bent u genieten van de tijd van de vooravond?

3

fredag, 4. december 2009, 11:05

Hvis det er i en standalone dvd player til dit tv skal den kunne tage XViD el. AVi for at den kan afspille dem som CD/DVD-ISO ellers ska de laves om.

4

fredag, 4. december 2009, 11:09

Du kan på igen måde få en AVI fil at at udføre kommandoer.

Det er KUN et videoformat.

5

fredag, 4. december 2009, 12:19

Citeret

Oprindeligt indlæg af Firedog
Jeg søger nogler der kan lave lidt fix :)

Det jeg skal bruge er en AVI fil, som gør at når jeg åbner den skal den sige INSERT DVD. og så skal den afspille den film der bliver sat i drevet..

Dette burde være muligt men jeg er ikke lige så skarp til sådan noget :(
Nogen ideer? :) på forhånd tak!

den eneste må, hvor du kan lave noget lignende er ved en flashfil, hvor den udføre et script. Jeg er bare i tvivl om, hvordan du på nogen måde skal kunne integrere det i en almindelig videoafspiller. Ellers skulle du lave en standalone videoafspiller, og det er et pænt stort projekt :)

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=16573&sid=[/IMG]

6

fredag, 4. december 2009, 12:24

Hvor skriver han at det skal være til en standalone afspiller ? :)

7

fredag, 4. december 2009, 12:26

menningen er Først og fremmest faktisk bare at have en .avi som viser et stilbillede med PLEASE INSERT DVD.

jeg bruger et metadata program til at fetch film. Og så kalder jeg denne .avi film navnet.. så kan jeg vise alle sammen i mit medie center, da jeg ikke gider lægge ALLE mine film ned lokalt på maskinen. :)

Erbo Entertainment

www.kazi-networks.com
(Webhosting!)

Donkey Sound
(Record Label)

8

fredag, 4. december 2009, 12:33

Dvs. at du bare skal bruge en AVI fil (video), den kan jeg godt lave til dig.

1. dimensioner ? alm. PAL (720x576) ?
2. længde

9

fredag, 4. december 2009, 12:37

Citeret

Oprindeligt indlæg af Woqini
Dvs. at du bare skal bruge en AVI fil (video), den kan jeg godt lave til dig.

1. dimensioner ? alm. PAL (720x576) ?
2. længde

Bare almindelig Pal.
Længde, det må da godt være LANG :D for ved ikke hvordan Windows Medie centeret gør når den er færdig.. om det lader billedet stå eller lukker den..

Det jeg tænkte på med det andet, var om man kunne få den til at starte et lille script der åbner E drevet når den bliver genkender en dvd/blu ray i drevet..

men jeg kan jo bare prøve at lege lidt med WMC omkring autoplay af DVD film :)

Edit:

Grunden til at det skal være et film format er at denne metabrowser som jeg bruger til at hente info med, kun kan defineres ud fra et film format :)

Erbo Entertainment

www.kazi-networks.com
(Webhosting!)

Donkey Sound
(Record Label)

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Firedog" (04.12.2009, 12:39)

10

fredag, 4. december 2009, 12:38

Kunne du ikke lave en playlist? Ikke helt den bedste løsning, da den så skulle gå til DVD-drevet efter en bestemt TID og ikke når DVDen egentlig blev lagt i drevet

11

fredag, 4. december 2009, 12:46

Citeret

Oprindeligt indlæg af KarGa
Kunne du ikke lave en playlist? Ikke helt den bedste løsning, da den så skulle gå til DVD-drevet efter en bestemt TID og ikke når DVDen egentlig blev lagt i drevet

jeg tror jeg kan få den Autoplay funktion til at fungere.. men jeg forsøger når jeg har sådan en avi fil :)

Erbo Entertainment

www.kazi-networks.com
(Webhosting!)

Donkey Sound
(Record Label)

12

fredag, 4. december 2009, 12:46

Citeret

det havde jeg også helt sikkert gjort, hvis jeg virkelig skulle have fingrene i den løsning.

Citeret

Hvor skriver han at det skal være til en standalone afspiller ? :)

Det er nødvendigt at lave en standalone afspiller, hvis du vil lave scripts i en afspilning.

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=16573&sid=[/IMG]

13

fredag, 4. december 2009, 12:50

Må man spørge hvad fidusen er? Kan ikke helt se tricket.. Hvis du i WMC prøver at afspille en DVD uden en skive i drevet, så får du vel netop det spørgsmål?

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Karga" (04.12.2009, 12:50)

14

fredag, 4. december 2009, 12:57

Citeret

Må man spørge hvad fidusen er? Kan ikke helt se tricket.. Hvis du i WMC prøver at afspille en DVD uden en skive i drevet, så får du vel netop det spørgsmål?

Jeg bruger et plugin hvori filer som jeg har lokalt på maskinen bare kan afspilles.. så det ser dejligt ud og overskueligt..
Så derfor skal jeg bruge den AVI fil til at definere der er i film i denne mappe..
Det jeg vil så have er at jeg alle dvd'er på en hylde og der kan folk så vælge den DVD der skal i.. og det kan de jo se når det er at den siger de skal smide dvd'en i, og de er inde under den film..
Så finder de den på hylden og smider den i, og ser..
Alternativ skulle jeg have et nummer på hver dvd og skrive det i hver video :)

Erbo Entertainment

www.kazi-networks.com
(Webhosting!)

Donkey Sound
(Record Label)

15

fredag, 4. december 2009, 13:39

Flyttet.

Du burde da vide hvor tråde skal ligge Firedog, du er da ikke just ny på siden? :)

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

16

fredag, 4. december 2009, 14:07

Citeret

Oprindeligt indlæg af JuiCe
Flyttet.

Du burde da vide hvor tråde skal ligge Firedog, du er da ikke just ny på siden? :)

haha, og nej jeg vidste egentligt godt.. men tænkte nu det fredag så jeg skulle ikke til at flytte noget :P haha Happy Friday! :cheers:

Erbo Entertainment

www.kazi-networks.com
(Webhosting!)

Donkey Sound
(Record Label)

17

fredag, 4. december 2009, 14:23

Her et par hurtige skud fra hoften. Andre farver eller andet ??

Insert DVD SD

Insert DVD HD

18

fredag, 4. december 2009, 19:02

Citeret

Her et par hurtige skud fra hoften. Andre farver eller andet ??

Insert DVD SD

Insert DVD HD

ikke for at virke krævende :)
Men en fed baggrund, eventuelt få den til at skifte farve, såen lidt random fade
Kan du lave en Hvor der står Please Insert Blu Ray, og så have det som en blu-ray farvet disk :)

Hvis det er muligt og nemt at edit i, er det så muligt jeg selv kan gå ind og tilføje "Nr 1" etc etc..
Så når jeg får numre på dvd'erne så kan alle også se hva de skal :D

Men det er rigtigt nice lavet det der..

Erbo Entertainment

www.kazi-networks.com
(Webhosting!)

Donkey Sound
(Record Label)

19

fredag, 4. december 2009, 19:23

Ingen problemer, jeg bikser noget sammen.

20

fredag, 4. december 2009, 23:20

Det har knebet lidt med tiden i dag, men et hurtigt forsøg ...

Blu-Ray

Noget i den stil ?

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.