At konvertere 1080i til 1080p?

  • Som overskriften lyder, er jeg nu på udkig efter et program, eller nogle råd om at konvertere fra 1080i til 1080p.


    Er der en forringelse på kvaliteten ved at gøre dette?
    Findes der et gratis program som gør arbejdet godt?
    Evt. andre ting?

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_

  • Hvorfor i det hele taget lave det om?


    Går ud fra det er noget der er optaget med et videokamera?
    Jeg har selv et Sony HDR-SR12E som optager i 1080i, og jeg har ikke set noget som helt interlacing på det overhovedet.
    Det ser bare super flot ud.


    Og det bliver ikke pænere af at konvertere det om til 1080p eller 720p for den sags skyld.
    Originalen vil stort set altid være pænest.
    Ellers skal du i hvert fald ind og forbedre billedkvaliteten på hver eneste frame før det vil være pænere.


    Vil du alligevel konvertere det om kan jeg anbefale Tipard Video Converter.
    Det kan lave dine videoer om til mange forskellige formater, også i HD.

  • Takker herfra, så må jeg lige se, hvordan det kommet til at se ud i 1080i før jeg gør noget. :D

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_