dårligere kvalitet på vid-out

  • Hej.


    Kører med et ati 2900xt. Har lige formateret og kører med ny driver, men kvaliteten er ikke den samme som før - dårligere.. Alt er installeret rigtigt. Hvordan er jeres settings i CCC mht. video-out ?

  • Eller problemet er nok, at jeg ikke kan køre 1920 x 1200 samtidig med at jeg kører dupliceret display. Hvis jeg skal have billede på tv, kører mit computerskærm med full hd... ser ikke umiddelbart ud til at jeg kan ændre det... (?)

  • Er det en nyere driver du kører med, end før? Hvis det er, så se om du ikke kan finde den samme version som før.


    Hva med OS? er det, det samme som før?

    Asus P5n32-E SLI
    Pentium E6600 Med TT BW 735
    2gb Cosair PC6400 CL4
    Geforce 8800GTS-SLI
    2x250GB SATA2 16MB (RAID0)
    1000w NorthQ PSU
    Aerocool Aero Engine JR
    20,1" LG L2013P, S-IPS.

  • Hej.


    Nej, jeg kørte med XP og driveren var den der fuldte med, så det må have været omkring de 7.9.
    Nu kører jeg med 7, og kører med den nyeste driver.


    Jeg bruger et DVI->HDMI kabel, gfx'et har ikke nogen hdmi udgang.


    Den bedste løsning indtil videre er at duplicate mit tv, men så går min computerskærm i samme opløsning - full hd, så skærmen bliver mindre. Man kan så skalerer sit billede op, men det bliver det ikke kønt af.


    Vil gerne køre 1920x1200 på computerskærm og full hd på tv samtidig. Fik lige kalibreret mit tv, så kvaliteten blev bedre, men det kan blive bedre endnu.

  • Det er ikke normalt muligt at køre 2 forskellige opløsninger når man kører med "Clone-skærm".
    Jeg kører selv med både min 24" computerskærm og mit 46" Sony TV.
    Computerskærmen kører 1920x1200 og TV'et 1920x1080.


    Det man kan gøre, er enten at køre det der hedder extended desktop.
    Hvor du simpelthen udvider dit skrivebord, så når du kører musen ud i siden af skærmen, fortsætter den så over på TV'et.


    Jeg selv gider ikke bøvle med det, så jeg skifter simpelthen over til enten TV eller skærm.
    Jeg har ikke billede på begge skærme samtidigt.

  • Okay, træls. Det virkede ellers fint, med min gamle driver.
    Udvidet skrivebord er også lol, da man ikke kan kan se hvad der sker på desktop eller i broweren.
    Jeg gider heller ikke bøvle med det, så jeg gør nok ligesom dig.


    Tak for hjælpen ;)