Programmering

  • Hej
    Jeg har lyst til og lære/ læse mere ang programmering kan ikke meget så vil høre hvor ville i mene man skal tage fat hende og hvor skal jeg starte??
    Har set andre forslå C++ men hvad ville i foreslå?

    Martin

  • Jeg er selv blevet foresloget Python et par gange af folk der er hærdede i "faget". Det skulle være nemt at gå til og har potentiale til at lave store ting. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg har ikke programmeret seriøst hverken i C++ eller Python, men kender lidt til begge sprog. Ville umiddelbart også sige, at Python er lidt nemmere at starte med og som Illanair også siger, kan man lave andet end små fesne programmer i Python :)

  • Kig på java i første omgang. Det er legende let at finde ud af i forhold til de fleste andre.


    http://www.javabog.dk har en række gode tutorials.


    og til at udvikle det i, så har du eclipse eller netbeans. eclipse er bedst, men kan som standard ikke lave grafisk brugergrænseflade ved hjælp af drag&drop. Det kan netbeans dog, men det er tilgengæld en gang slamkode den laver.



    Desuden vil jeg anbefale dig at lære om OOP (objekt orienteret programmering), da det er hoveddelen bag java. Det er en måde at programmere på, som er rigtig nice og er "fremtiden"


    Edit: Vil anbefale dig ikke at kigge på grafisk brugergrænseflade før du er godt inde i sproget.