Kan ikke tilgå "Documents & Settings" i Win7 fra en XP install.

  • Jeg har installeret Windows 7 for en ven og vi blev enige om at overskrive den gamle XP install da han ikke havde mulighed for backup andre steder. Systemet er installeret og kører fint, mén jeg kan ikke komme ind i Documents & Settings og hente hans gamle filer og Appdata - den giver mig en Access Denied fejl.


    Dén har jeg dog aldrig stødt på før. Jeg har prøvet at give den nye Win7 bruger ejerskab over mappen og læse/skrive tilladelser men uden held. Hvordan redder jeg filerne? X(


    Tak på forhånd.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Illanair
    Jeg har installeret Windows 7 for en ven og vi blev enige om at overskrive den gamle XP install da han ikke havde mulighed for backup andre steder. Systemet er installeret og kører fint, mén jeg kan ikke komme ind i Documents & Settings og hente hans gamle filer og Appdata - den giver mig en Access Denied fejl.


    Dén har jeg dog aldrig stødt på før. Jeg har prøvet at give den nye Win7 bruger ejerskab over mappen og læse/skrive tilladelser men uden held. Hvordan redder jeg filerne? X(


    Tak på forhånd.


    Prøv evt. at starte op i fejlsikret tilstand og log ind med Administrator brugeren, det giver nogen gange pote.

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Illanair
    Nej desværre ikke. Ingen pote. :rolleyes:


    Hvilken version af Windows 7 er det?

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Han kører på en Ultimate licens hans arbejde har skaffet ham. En US udgave hvis det har noget at sige?

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Du kan hive filerne ud ved at finde en live-linux (ubuntu eller lign) og så kopiere filerne ud på en USB.


    Jeg har brugt denne metode et par gange med succes, og det virker idet linux er ret ligeglad med de tilladelser windows har opsat på mapper/filer via NTFS.


    /ask

  • Det lyder godt - det prøver jeg lige næste gang jeg kommer forbi :9xo

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |