Skype tale problem

  • hey tweak.
    Min far bruger på sit arbejde skype. han har en gammel Acer Travel mate 290, med windows xp..
    Han i nogen tid kunne bruge skype, men så her i onsdags holdt mikrofonen op med at virke midt i en samtale.. Har prøvet diverse ting i windows og har geninstalleret og opdateret driveren til hans kort (Realtek AC'97)? hvad kan det skyldes og hvordan fikses det?
    Hilsen Nikolaj

  • Hey jeg vil nok sige det samme jacobask. Prøv med en ekstern mikrofon, jeg havde engang en rimelig dyr headset med forlænger kabel, men lige pludselig stoppede den med at virke, og jeg var ude i butikken, hvor jeg havde købt den, og de sagde det var mit lydkort, men jeg fandt hurtig ud af det var forlængeren, der var i stykker, og jeg prøvede med et billigt headset, og det virkede...


    min pointe er, prøv med at nyt headset. :)
    Held & lykke herfra!

  • er du sikker på det er dit headset der er noget galt med. tjek evt med andre programmer eller under mikrofon indstillinger i windows. hvis der kommer et signal ind så prøv evt. at geninstaller skype. Men kommer der ikk noget signal så skift headsetet ;)

    Asus - Crosshair IV Formula
    AMD - Phenom II X4 @ 4.0 Ghz
    Club 3d gtx 560
    80 GB Sata2
    320 GB Sata2
    Corsair - Corsair 8 GB DDR3 1333MHz (2x4)
    Coolermaster V6

  • Hey drenge og piger.
    Undskyld det sene svar.
    Der findes ingen intern mike i den.
    Den mikrofon der bruges sidder i et headset.
    Jeg prøvede med to forskellige headset og chancen for at ingen af dem virker er der selvfølgelig, men jeg finder det forholdsvis usandsynligt!
    Andre forslag?