Tillader upnp. Har mistet Internettet

  • Hej tweak!


    Står med et problem. Har lige anskaffet mig Call od duty mw 2. Og vil gerne fikse min nat type til at være Open så jeg kan spille med mine venner. Jeg hopper så ind på routeren og sætter upnp til og routeren genstarter men denne gang uden forbindelse til Internettet. Er der noget jeg har gjort forkert? Er ikke den største haj til modem og routere.


    Min router er en netgear cvg824g


    håber i kan hjælpe!

  • Det du skal gøre er enten at sætte din computer som DMZ og derved rykke maskinen udenfor NAT'en og evt. firewall eller så skal du forwarder alle porte som COD bruger på din router. En hurtig google søgning skulle gerne give dig information om hvilke porte og hvordan. :cheers:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Illanair
    Det du skal gøre er enten at sætte din computer som DMZ og derved rykke maskinen udenfor NAT'en og evt. firewall eller så skal du forwarder alle porte som COD bruger på din router. En hurtig google søgning skulle gerne give dig information om hvilke porte og hvordan. :cheers:


    Lyder godt, vil det få mig til at få internet igen? Jeg har kigget lidt på gateway status og under network acces står der denied. Jeg vil bare gerne have internet igen :).

  • Øhh bøh - nu kender jeg ikke lige Netgear - er det en router der har fulgt med din forbindelse? Prøv evt. en fabriksgenstart og se om routeren vil "lege pænt" med dit internet. :crazyeyes:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    Kommer nettet ikke igen hvis du slår uPNP fra?


    Find de porte der skal åbnes til COD via google.


    /ask


    nej. Det var logisk også min første handling men uden held. Men kan sagtens komme ind på routeren og skifte indstillinger men under network access denied, der plejer at stå allowed. Under basic settings står der ingenting under wan eller lignende. Det er som om den bare har slettet internettet efter den genstartede routeren da jeg slog upnp til. Men den er stadig sikret med wpa-psk og krypteret.

  • Lav en reset af routeren og start fra begyndelsen. Det kan hurtigt tage meget tid at skulle fejlfinde en eller anden indstilling (specielt hvis du skal have hjælp til det af folk der ikke kan se din router...).


    /ask

  • Du skal dog ikke være sikker på, at dette får MW2 til at virke hver gang. Jeg og mine mates har masser af irritationsmomenter over det latterlige IWNET og dannelse af parties.


    Jeg ville ønske at de indførte dedicated servers igen. Dette ville nok gøre spillet til den fedeste onlineoplevelse for mig i hvert fald.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Du skulle gerne kunne få hjælp til hvilke porte der skal åbnes og hvordan de åbnes her.


    sorry Burger men CoDMW2 ligger ik der, men steam anbefalder man åbner de her porte


    In addition to the required ports for Steam, Modern Warfare 2 requires the following ports for multiplayer:


    * UDP 1500 (outbound)
    * UDP 3005 (outbound)
    * UDP 3101 (outbound)
    * UDP 28960



    Source: Call of Duty: Modern Warfare 2 - C - Knowledge Base - Steam Support



    jeg har selv problemer med upnp funktion samme med min isp min router udanset firmware jeg bruger kan min isp og router ik sammen om det er Buffalo's standart el. DD-WRT/Eko så blir jeg smidt af nettet el. sådan var det sidst jeg testede det >_>