Windows 7 licens

  • Halløj :)


    Jeg skal til at ha mig en Windows 7 licens, men jeg er i tvivl om hvor billigt jeg kan slippe..


    Jeg kan nogenlunde se at jeg kan klare mig med Home Premium.. Men jeg er lidt i tvivl om hvad Windows XP Mode er.. Hvis jeg ikke har det, vil det så sige at jeg ikke kan køre i kompatibilitetstilstand..? Eller er det bare et virtuelt system der kører Windows XP?


    Og til sidst, hvad indebærer en upgrade? Er det en licens der er billigere, fordi man har en licens til Vista eller XP?


    Jeg har en licens til både XP og Vista, så hvis jeg kan slippe billigere af den grund er det helt klart yatzy..


    Så.. Hvad kan jeg slippe afsted med?

  • En home version vil sikkert dække dit behov. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Kigget lige med :)


    Men det der XP pis der er bare at man kan køre en virtual pc som kan udnøttet din pc fuld ud lige som det der til Mac der er kan man kan køre Xp der på. det er hvad jeg har forstået

    Asus Maximus V Gene - Intel i5 2500k @ 4,5GHz + Corsair H150i
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB (16GB) - Gigabyte geforce GTX970 G1 4GB
    750GB Samsung Spinpoint f2 - Corsair hx620
    3TB Seagate barracuda - 250GB Samsung 840 pro
    Fractal Design Define R5 Black
    Logitech G502 og G710+
    2x Dell u2713hm

  • Du kan opgradere, hvis du har Vista. Der findes ikke opgraderinger fra XP til Windows 7.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Du kan opgradere, hvis du har Vista. Der findes ikke opgraderinger fra XP til Windows 7.


    Jamen hvilken opgradering snakker du om? Jeg er ude efter licensopgradering og ikke at opdatere en Vista installation til 7..

  • I så fald skal du have en fuld udgave. Opgraderingsudgaverne kan vist kun køres med pre-installeret Vista (åbenbart er XP også mulig?)


    Citat fra Amazon: "Not sure if you need the upgrade version or the full version? You can purchase the Upgrade version of Windows 7 if you're currently running Windows Vista or Windows XP on your PC. If you're not running Windows XP or Windows Vista on your PC, you'll need to purchase the Full version of Windows 7."

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet en gang, sidst af Renegger ().