Test af Antivirus September 2009

  • Da der er rigtig mange der leder efter et godt stykke Antivirus software i forbindelse med deres erhvervelse af Windows 7 og andre lignende grunde, vil jeg lige vise Jer denne test af forskellige Antivirus software, foretaget af http://www.av-comparatives.org./


    F.eks. har testen fundet ud af at den bedste gratis Antivirus faktisk er Microsoft's egen.


    Til dem der ikke gider at læse det hele, kan jeg lige opresummere deres konklusion:


    Der er blevet givet fra 0 til 3 stjerner.


    3 Stjerner:
    eScan
    Symantec
    Microsoft
    F-Secure
    Kaspersky
    BitDefender


    2 Stjerner:
    ESET
    Sophos
    AVG
    McAfee
    Avast!
    AVIRA
    Trustport


    1 Stjerne:
    Norman
    G Data


    0 Stjerner:
    Kingsoft


    Link til test (PDF-fil): http://www.av-comparatives.org…oval/avc_removal_2009.pdf

    Sony Vaio VPCEB2S1E, Lenovo T410
    Mediecenter: Asrock Nettop 330HT
    Playstation 3
    Samsung Galaxy SII

  • Jeg synes det er en dårlig test.


    Den går kun fra 0-3 stjerner, så man kan ikke se hvad forskellen er inden for fx 3 stjerner.



    Der bliver kun testet for Malware removal.


    Der er intet om ressource forbrug.


    Pris er heller ikk i tankerne.



    Men jeg siger tak for at du gad slå det op, selvom jeg nu vil kikke efter en anden test. :9xo

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    Den går kun fra 0-3 stjerner, så man kan ikke se hvad forskellen er inden for fx 3 stjerner.


    Nu står der en beskrivelse af hver enkelt antivirusprogram, så der kan man jo selv gå i dybden med hvad forskellen er.
    Resten af det du siger er jeg for så vidt enig i.

    Sony Vaio VPCEB2S1E, Lenovo T410
    Mediecenter: Asrock Nettop 330HT
    Playstation 3
    Samsung Galaxy SII

  • Hejsa


    du kan jo også kigge den her test. Der er symantec f.eks ikke så langt fremme i skoene!


    Antivirus tests


    Har selv prøvet norton og ja det sutter efter min mening, men hver sin smag
    køre idag med TDC Sikkerhedspakke som enligt er F-secure og det køre sku enligt rigtigt godt også på Windows 7

    PSU Corsair TX750W & Asus ROG STRIX B450-F GAMING
    Ryzen 5 3600 3.6GHz
    & Zalman CNPS7500-Cu LED

    Kingston DDR4 PC3200 16GB CL16 HyperX Fury

    Inno3D Geforce GTX 1060 3 GB
    Samsung 970 EVO 500 GB NVMe & 2 TB Seagate 7200rpm SATA3
    OS: Linux Mint x64 & Win 10 x64

    Rettet en gang, sidst af Brumbassen ().


  • Ja, og der er G data nummer 1..

    E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182


  • Hvis du kører med TDC sikkerhedspakke / F-secure vil jeg anbefale dig at finde noget andet.


    Jeg har testet Avast mod F-secure, og Avast vinder på alle punkter. Finde malware, ressourceforbrug og pris.


    Jeg har selv haft F-secure på min studiebærbar, som vi købte gennem skolen, men da jeg afinstallere F-secure og smed Avast på den, sparede jeg mig selv 0,5 - 1min ved startup.


    Det samme er gældende for min kærestes bærbar.


    Min mor købte fornylig en Compaq, den var billigere hvis man tog TDC sikkerhedspakke med, men det var en fejl! Da jeg afinstallere det og smed Avast på den sparede jeg igen 0,5 - 1min på startup.


    Jeg ved godt dette ikke kan bruges som en test da jeg kun har prøvet med Avast vs F-secure, og til dagligt bruger Avast, men synes det indikere så godt hvor dårligt F-secure er, eftersom Avast ikke er det bedste på markedet (dog er den på højeste skammel ved den gratise front).

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Hejsa


    ok nu har jeg F-secure på både min lille bærbar intel dual core et eller andet... og den her maskine og har ikke kunnet mærke foreskel fra den ikke var installeret og til den kom ind ikke engang på den bærbar som jo ikke er så stærk som min alm. maskine. Fruens maskine er lidt sløv men det er så vista den køre med hvor jeg køre win 7 på de to andre.
    Avast er også et super program. som jeg også har kørt med længe før jeg fik sikkerhedspakken fra TDC men der manglede jeg så firewallen. så kan man så diskutere om man har noget at bruge den til hvis man har en router med firewall i, men du ved livrem og seler det holder.
    Alt i alt mærker jeg ikke at jeg har F-secure på min maskiner ydelses messigt altså.

    PSU Corsair TX750W & Asus ROG STRIX B450-F GAMING
    Ryzen 5 3600 3.6GHz
    & Zalman CNPS7500-Cu LED

    Kingston DDR4 PC3200 16GB CL16 HyperX Fury

    Inno3D Geforce GTX 1060 3 GB
    Samsung 970 EVO 500 GB NVMe & 2 TB Seagate 7200rpm SATA3
    OS: Linux Mint x64 & Win 10 x64

  • Hej
    Jeg bruger avast på min win 7 64bit rc har prøvet det fra microsoft men den hænger/fryser lige efter skrivebordet den udgave jeg testede er "mssefullinstall-amd64fre-en-us-vista-win7" det kan være den enlige udgave af win 7 er bedre :)

    ASUS P5Q se
    Intel Core 2 Duo E8400
    Asus ati 4870 512mb
    4gb Corsair XMS2 1066mzh
    Disk Seagate 500gb
    Logitech G15 + Logitech G5 mus
    Asus ws222 22" lcd