Opgradering af Windows Vista til 7

  • Hej derude


    Jeg er i gang med at opgradere mit Vista til Windows 7 og er stødt på en lille forhindring. Fra Windows 7 cd'en har jeg gennemført en kompatibilitet test og fået at vide at:


    Enhederne virker muligvis ikke korrekt efter opgraderingen. Inden du opgraderer, anbefales det, at du opdaterer driverne for disse enheder. Hvis du annullerer opgraderingen, skal du åbne Kontrolpanel og søge efter "opdatere enhedsdrivere" eller gå til producentens websted for at søge efter opdaterede drivere.


    o Lagerenhedscontrollere: SCSI/RAID Host Controller


    Jeg har forsøgt ovenstående forslag, men den finder ikke nogle nye driver. Kan jeg stille og roligt bare fortsætte min installation af Windows 7?


    Fortsat god aften

  • Hvad består din computer af?


    For at gøre det nemmere for os at hjælpe dig, er det vigtigt man skriver hvad ens PC består af.


    Men jeg vil mene du godt kan installerer Windows 7..
    De fleste Vista drivere virker fint i Windows 7.

  • Well windows 7 er ikke så tungt som vista, så hvis din comp kan håndtere vista kan den også trække windows 7 ;)


    Dog kræver det hvis at dit GFX kort understøtter dirextX 10.0 hvis jeg ikke helt tager fejl

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jK^
    Well windows 7 er ikke så tungt som vista, så hvis din comp kan håndtere vista kan den også trække windows 7 ;)


    Dog kræver det hvis at dit GFX kort understøtter dirextX 10.0 hvis jeg ikke helt tager fejl


    nu køre Windows 7 godt nok DX11 som standart ihvertifald det som er installeret og jeg køre selv med et 8800GT-512 men har da os installeret DX9.0c i min Windows 7 ellers kan jeg ik få spil som CoDWaW til at gøre.

  • Arh sorry,


    Det er en Zepto Nox A14 med Windows Vista Home Basic 64 bit


    Specs:


    Intel Core 2 Duo 2,0 Ghz
    4gb ram
    Geforce 9600M GT
    120 GB hdd


    Jeg har købt Windows 7 Home Premium, ligeledes 64 bit.


    Håber oplysningerne er fyldestgørende :)

  • Jeg er ikke så meget for en opgradering fra Vista uden at formatere harddisken først, da jeg synes der er visse komponenter, der ikke er så glade for det.


    Mit lydkort kunne for eksempel ikke komme til at virke ordenligt, før jeg lavede en ren installation. Det var dog også da Windows 7 stadig var BETA :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H