windows 7 home premium/pro/ultimate

  • hej alle,


    jeg skal have købt mig windows 7, men er lidt i tvivl om hvad jeg skal købe.


    Jeg har flg. computer
    intel 8400e
    geforce xfx 8800gtx
    4 gb ddr2 ram 800 mhz
    crosair 550w psu
    asus p5q-e bundkort
    (tror ikke lige der er andet der er vigtigt


    jeg bruger stort set kun min pc til
    Gaming (cs, cod, warcraft 3)
    Surfing på nettet
    skolearbejde
    Musik og film


    Det jeg vil høre er, om der er forskel rent performance mæssigt på de 3 versions. Vil helst have en så hurtig pc som muligt. kunne godt forestille mig at home premium var lidt hurtigere fordi den kan færre services og programmer, men ved ikke om man kan mærke forskel.

  • Forskellen fra Home Premium til Ultimate, i ydelsen er minimal. Knap målbar.
    Men ikke desto mindre vil Home Premium være det bedste valg til masserne.


    Professional siger lidt sig selv, da denne har nogle features som firmaer vil bruge, som f.eks. XP Mode som er ret smart og naturligvis krypteringsmuliugheder og avancerede netværks funktioner der ikke er i Home Premium.


    Ultimate er jo den komplette som har ALT Windows 7 har at byde på.


    Så som sagt, vil Home Premium være det bedste valg for de fleste - det er i også den jeg går efter!

  • Home Premium 64 er rigeligt. Jeg har lige fået min ind ad døren ... nu er den installeret, og det hele kører som en drøm. Godt gået Microsoft :clap: den her gang har i sgu taget jer sammen.


    I øvrigt har jeg en del programmer af ældre dato, alle sammen kører perfekt - så jeg kan ikke se hvad jeg f.eks. skal bruge XP mode til.

  • Hejsa.


    Håber jeg må bruge din tråd.
    Er ang upgrade.
    Hvordan fungerer det ?
    Skal man have en Vista på cd?
    Eller er key nok ?
    Skal den install oveni ?
    Vil nemlig have Windows 7 Ultimate , men kan jo spare på en upgrade.



    SMLDK

  • Hvad med MUI altså multi language delen i ultimate? Kan man så skifte sprog som man har lyst til i ultimate?


    For går selv og overvejer den i engelsk udgave, men ville jo være fint hvis man nemt kunne skifte sprog med den version.

  • Det kan du..
    I Ultimate ligger alle sprogpakkerne på Windows Update.
    Når du har hentet en sprogpakke, fx. dansk på en engelsk Windows,
    går man ind i kontrolpanelet under internationale indstillinger og ændre den til dansk.


    Så skal man bare logge ud, og ind igen, så er Windows på dansk.

  • Okay, det lyder sku frækt.


    Plejer altid at bruge engelsk windows. Men ku jo være nyttigt når man får hjælp fra nogle der har dansk windows jo, så kan man lige lave det om til dansk jo, og så er det nemmere at følge med. lækkert! Tror jeg skal have en engelsk ultimate så.

  • der desuden og en Ram begrænsning i home premium mener jeg det, vist omkring 8gb eller 16gb, lang tid siden kan ikk huske det præcist, men der i hvertfald en limit på home versionen hvor proffesionel/ultimate kan anvende væsentlig mere, dette bliver dog højst sandsynligt et problem om et par år...

  • Den ram-begrænsning giver absolut ikke noget mening for 64Bit, andet end MS's ønskede salg (resale) af andre versioner (eller opgraderinger) engang i løbet af et års tid (ret meget længere går der vel ikke før 8-16-32GB ram er standart).


    /ask